2012-01-31, 09:06
Medlem
palimaliss avatar
http://allehanda.se/start/ornskoldsv...for-grundtjarn

Är det sant? Klarar hon sig själv? Ensam?

Det är som en saga

Kolla bara hennes blogg. http://jonnajinton.se/

Är det bluff? PR för det nya företaget?
Senast redigerad av palimalis 2012-01-31 kl. 09:18.
Citera
2012-01-31, 09:30
Medlem
Oj oj oj, flyttat till Norrland. Nu måste hon ju så klart slåss mot isbjörnar och gömma maten mot pingviner?

Nej, Norrland är, enligt min åsikt, mycket bättre än någon storstad neröver. Jag trivs, likaså gör min släkt som alla kommer här uppe ifrån.
Men hon kanske får en släng av lappsjukan, eller frysa några månader innan hon vänjer sig, då det inte är ovanligt att gå ut i -25 på morgonen här uppe.
Citera
2012-01-31, 09:30
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Kan du inte skriva vad det handlar om
Citera
2012-01-31, 09:58
Medlem
För det första: varför i helvete skrivs det en artikel om en okänd brud som flyttar. Jag flyttade hemifrån, får jag ingen artikel?
För det andra: varför i helvete skapar du en tråd om detta?
Citera
2012-01-31, 10:12
Medlem
palimaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Kan du inte skriva vad det handlar om

Hon skriver i bloggen att hon har ingen familj där utom morbror. Men när man kollar ratsit.se
verkar det att de bor bara 100meter från henne. Då är hon inte ensam? Även brorsan bor där.

Hon skriver att hon kämpar, är sjuk ibland och har bara 5 grader inomhus. Saknar vatten, värme och måste koka vatten för att duscha! Är det inte enklare att gå till morsan?

Verkar att bloggen är till för reklamen. Till hennes och mammas företag.

Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2012-01-31, 11:31
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Det är vanligare än man tror att stockholmare och göteborgare flyttar till norrland, så detta är bara löjligt.
Citera
2012-01-31, 11:41
Medlem
Inget som förvånar mig. En del gillar helt enkelt inte storstan. Men jag kan hålla med om att det är aftonbladet nivå att skriva en sån artikel. Det finns massor av människor som flyttar till hålor och klarar sig alldeles utmärkt.
Citera
2012-01-31, 12:40
Medlem
salliss avatar
Hur lyckas man hitta jobb? Inte så insatt i det hela, förutom att jag har riktigt svårt för stockholm efter ca 2 år nu (van vid landsbygden i diverse länder).
Har svårt att förstå hur folk får ekonomin att rulla. Alla jag pratar med är eld och lågor om dem få arbetsmöjligheterna i norra Sverige.
Citera
2012-01-31, 12:51
Medlem
emceefrestajlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sallis
Hur lyckas man hitta jobb? Inte så insatt i det hela, förutom att jag har riktigt svårt för stockholm efter ca 2 år nu (van vid landsbygden i diverse länder).
Har svårt att förstå hur folk får ekonomin att rulla. Alla jag pratar med är eld och lågor om dem få arbetsmöjligheterna i norra Sverige.

Du kan ju alltid utöka soltimmarna däruppe genom att söka dig till ett jobb inom gruvindustrin

Men vissa som flyttar därifrån för att det inte finns jobb och vissa som flyttar dit för att jobba inom just gruvindustri.
Citera
2012-01-31, 13:07
Medlem
Intressant!
Alltid undrar hur fan man klarar sig "där uppe i helveti". Blir att lusläsa bloggen.
Citera
2012-01-31, 13:08
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palimalis
Hon skriver i bloggen att hon har ingen familj där utom morbror. Men när man kollar ratsit.se
verkar det att de bor bara 100meter från henne. Då är hon inte ensam? Även brorsan bor där.

Hon skriver att hon kämpar, är sjuk ibland och har bara 5 grader inomhus. Saknar vatten, värme och måste koka vatten för att duscha! Är det inte enklare att gå till morsan?

Verkar att bloggen är till för reklamen. Till hennes och mammas företag.

Eller är jag ute och cyklar?

Nu vill jag inte klicka pa lanken till skitbloggen men det vore kul att veta om upplagget ar "flyttar norrut och lider" eller om det ar "har flyttat till ett torp utan och el och vatten"

Vad fan ar "ga ur systemet" som det star i artikeln?
Senast redigerad av Fantomsmaerta 2012-01-31 kl. 13:12.
Citera
2012-01-31, 14:01
Medlem
Lås tråden och kasta bort nyckeln så att inte någon får någon dum ide att flytta hit till norra Sverige efter att ha läst bloggen. Låt norrland fortsatt vara en fristad förr oss som vill ha lite lugn och ro utan en massa blattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in