2024-04-30, 10:34
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Men inte lika snabbt p Heroin?

Aldrig provat H IV
Citera
2024-05-09, 11:18
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Nu spekulerar jag och vill hra lite sikter.
Jag har nstan uteslutande sysslat med sub i opioidvrlden s jag har dlig koll p framfrallt Tramadol. r det lika jobbigt att sluta med Tramadol som t ex Morfin eller Oxy? Jag rknar d in att Tramadol inte bara r en opioid utan ven ett SNRI preparat s det blir ju en dubbel avtndning d, och att sluta med ett SNRI preparat r fruktansvrt 😕
Citera
2024-05-18, 07:19
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Enligt denna tabell s ska 15 mg Buprenorfin vid sublingualt intag vara ekvivalent med 750 mg Morfin oralt intag eller 375 mg Oxikodon oralt intag. Lter inte det helt galet? Lt sga att jag avstr frn Buprenorfin en vecka och sen smller i mig 750 mg Morfin. Rent spontant s knns det som att man skulle bli helt vck!

https://regionuppsala.se/samverkansw...dosekvivalens/
Citera
2024-07-19, 01:37
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Enligt denna tabell s ska 15 mg Buprenorfin vid sublingualt intag vara ekvivalent med 750 mg Morfin oralt intag eller 375 mg Oxikodon oralt intag. Lter inte det helt galet? Lt sga att jag avstr frn Buprenorfin en vecka och sen smller i mig 750 mg Morfin. Rent spontant s knns det som att man skulle bli helt vck!

https://regionuppsala.se/samverkansw...dosekvivalens/

Jo. Men man kan.inte en jmfra en fullvrdig agonist vid MU-receptorn med sub som bara r halvagonist.

Om man ger 0.2mg buprenorfin (temgesic) till ngon som.aldrig tagit en opioid kommer dem bli svinhga. Men r.man van s gr inte ens 15mg speciellt mycket.
Citera
2024-07-19, 01:40
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Nu spekulerar jag och vill hra lite sikter.
Jag har nstan uteslutande sysslat med sub i opioidvrlden s jag har dlig koll p framfrallt Tramadol. r det lika jobbigt att sluta med Tramadol som t ex Morfin eller Oxy? Jag rknar d in att Tramadol inte bara r en opioid utan ven ett SNRI preparat s det blir ju en dubbel avtndning d, och att sluta med ett SNRI preparat r fruktansvrt 😕

Oxy och morfin kommer producera avsevrt vrre opioidabstinens sklart. Men tramadol kommer ha lngvarigaveffekter p t.ex humr, aptit och energi utver opioidabstinensen.

Vlj sjlv vad du ser som jobbigast.
Citera
2025-01-09, 21:04
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Jo. Men man kan.inte en jmfra en fullvrdig agonist vid MU-receptorn med sub som bara r halvagonist.

Om man ger 0.2mg buprenorfin (temgesic) till ngon som.aldrig tagit en opioid kommer dem bli svinhga. Men r.man van s gr inte ens 15mg speciellt mycket.

Svinhga r nog att ta i! 0,2 mg Buprenorfin motsvara 5 mg Morfin intramuskulrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in