2012-02-04, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Dumma, icke-vita arabjvlar. "Folk r trtta p vld", "Vi vill f bort vldet"... gnabb, gnabb, gnabb. Jvla skitsnack. Vilka tror de att de r? Komma hit och ha mage att kritisera oss, fr vra lagar och regler, ursprungligen anpassade fr oss nordbor (om n inte helt perfekta). Det r lite surrealistiskt att se dem sitta och krva lag och ordning nr det i sjlva verkar r dom som r problemet. Inga blattejvlar i Malm, inget vld. Mina damer och herrar, en oidentifierbar rasfrmling i publiken har tydligen hittat kllan till problemet...

Jisses. Trodde inte det var mjligt att vrka ur sig s mnga fina ord utan att egentligen sga ngonting. Gr det att vara s hr verklighetsfrnvarande utan att ha en diagnos? Vad r det som pgr i dessa mnniskors hjrnor nr de konstant frsker lgga individansvaret p samhllet? Undermnniskorna i Malm har ingen fri vilja, ingen frmga att forma sina egna den eller skapa sin egen framtid. De r helt lsta i socioekonomiska klyftor eller i strukturell rasism. Ngon annan frklaring finns inte. Ngon annan frklaring kan inte finnas, eftersom det strider mot deras egalitra vrldsbild om allas lika vrde och frmga.

Stackars sverigedemokratiske sate som gr sitt allra jvla bsta fr att inte framst som rasist, som frsker vidrra vid invandringsaspekten av frgestllningen utan att p ngot stt kritisera invandrarna sjlva, men som direkt attackeras av diverse mngkulturalistiska evangelister i publiken. Det spelar ingen roll vad han sger, alla i publiken och i TV-sofforna har redan bestmt sig.

"Vi mste tillta brottsprovokation, infiltratrer och signalspaning!" Varfr skall vi svenskar ge upp vra rttigheter i vrt frbannade jvla land, fr att ett gng illvilliga undermnniskor tagit ver och gjort staden till ett jvla Detroit? Varfr? Jisses. Jag blir helt matt i kroppen.

"Politikerna bryr sig inte om oss!" Va?! De har ju fr fan st hundratals miljarder av svenska skattepengar p era vrdelsa jvla betongfrorter, till bredden fyllda med genetiskt boskap och sinnessltt drgg frn tredje vrlden - vad mer kan ni begra? Har ni ngonsin reflekterat ver faktumet att ni r frmlingar i det hr landet, att ni inte ens hr hemma i den hr delen av vrlden, att ni r hr fr att svenskarna besitter en empatiska och altruistisk frmga som r alldeles fr bra fr deras eget bsta? Var r sjlvinsikten? Vi har ltit dessa djur hunsa oss och frstra vr vrld alldeles fr lnge.

Varfr gr vi oss inte bara av med dessa krk? Lt oss lgga allt trams om mnskliga rttigheter, ppenhet och tolerans t sidan, och se verkligheten fr vad den faktiskt r.

Du r ju helt jvla vck. Sluta skm ut dig sjlv och resten av alla sverigedemokrater.

En viktigt synpunkt ang debatten igr: Varfr r det alltid ngon annans ansvar? Varfr tror alla i Sverige att alltid staten ska ordna allt, det r ju fr fan upp till individen sjlv att forma sin egen framtid!
Brja ta ansvar sjlva!
/Liberal
Citera
2012-02-04, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louie
Du r ju helt jvla vck. Sluta skm ut dig sjlv och resten av alla sverigedemokrater.

En viktigt synpunkt ang debatten igr: Varfr r det alltid ngon annans ansvar? Varfr tror alla i Sverige att alltid staten ska ordna allt, det r ju fr fan upp till individen sjlv att forma sin egen framtid!
Brja ta ansvar sjlva!
/Liberal

Nu vet jag inte om Skogsvatte r nazist eller inte, men jag mste faktiskt ta parti fr honom denna gng. Problemen i Malm beror p flera saker, till exempel den katastrofala integrationspolitiken dr folk hamnar i utanfrskap. Man gullar allt fr mycket med invandrare i Sverige. Enligt mig s ska man istllet sga till de nyanlnda, likt man gjorde nr min familj invandrade hit frn Sovjet: "Antagligen s arbetar du, eller s svlter du." Ett betydligt mer effektivt tillvgagngsstt n att sa bidrag efter bidrag ver otacksamma utsugare.

Araber har en kultur som inte liknar svenskarnas kultur p ngot stt alls. Svenskens kultur prglas av jmlikhet, demokrati, frihet och strvan att uppn gott, vilket inte r fallet hos den arabiska kulturen. Detta leder till "kulturkrockar" i samhllet. Araber/Afrikaner/Muslimer i allmnhet har det svrt att leva efter landets lagar, eftersom landets lagar gr stick i stv med deras egna kultur, en kultur som de r alldeles fr "stolta" (envisa, oskra) att ge upp och istllet anpassa sig till Sveriges vermktiga kultur.

Jag bor i Malm. Jag har blivit utsatt av attacker frn araber och pack. Jag vet hur de fungerar.

Mvh,
Jude bosatt i Malm.

Ps, SD 2014.
Citera
2012-02-04, 05:25
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Det beror p att Belinda inte klarar av att leda mer n en ytlig debatt. Hon byter mne istllet fr att frska f till en riktig konstruktiv debatt. Programet var mycket bttre innan hon tog ver. Det r mer "Beskriv hur ni knner, ltta p trycket" n en faktisk debatt. Det r ett helt meningslst program nu fr tiden. Tyvrr.

Jo, jag hller med om Belindas olmplighet fr uppgiften. Samtidigt tror jag inte en bttre programledare (som freslagits, Lennart Persson) hade ntt ngot strre genombrott ven om han lyckades styra upp debatten. Grundproblemet med de politiska och demokratiska strukturerna kvarstr. Ingen har, tar, eller knner ngot ansvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Harry Bomber
hahaha, vad tycker ni nationalister om att SD-killen sa att det inte handlar om att invandrare r kriminella? Kom det som en chock att han tycker att problemen r mer komplexa n MENA- och neger-gener?
r han en landsfrrdare som borde frblda medan han blir vldtagen eller hur det brukar lta?

Nu skall jag erknna att jag inte uppfattade vad halvmesyren sa eftersom han stammade av rdsla att infr svenska folket frvalta sitt mandat. Han frskte helt enkelt att med glnsande panna vga orden rtt och riktigt s att det inte ger ammunition t den frhrskande statsideologins spkskrivare. Vad han sa (och inte sa) i den debatten blir drmed egentligen irrelevant. Men om han nu sa att "det r mer klompexare" r det ju givetvis frskrckligt och gr dessutom mot bttre vetande:

Socioekonomiska faktorer, kn, och diskriminering
Socioekonomiska faktorer r inte ngon viktigare frklaring. BR 2005:17 kontrollerade fr inkomst, lder, inkomst, och kn vilket bara orsakade en mindre minskning av verrepresentationen. Sedan r verrepresentationen strst fr vldsbrott och vldtkt i synnerhet. Inte egendomsbrott. Olika etniciteter skiljer sig kraftig t. stasiater har ingen verrepresentation. De stora asylgrupperna idag frn MENA och Afrika har hgst verrepresentation.

BR 1996:2
"Den visar att faktorer som kn, lder, socioekonomisk status och bostadsort inte r frklaringen till skillnader i brottslighet. Den verrepresentation fr invandrare i brottsligheten, som rapporten pekar p, r ungfr lika stor fr alla socialgrupper."

"Invandrarnas hga andelar i viss brottslighet skulle kunna frklaras med att de diskrimineras. Det skulle kunna vara s att brott som begs av invandrare har strre sannolikhet att bli anmlda. De skulle ocks kunna ha strre sannolikhet att bli upptckta och registrerade fr ett anmlt brott.
Rapporten konstaterar dock att det fr de flesta typer av brott inte finns ngot som tyder p att sdan diskriminering frekommer
."
http://www.bra.se/extra/pod/?action=...le_instance=12

Citat:
Ursprungligen postat av Kurwamacos
Det finns olika typer av invandrare; flyktingar, arbetskraftsinvandring, relationsinvandring, invandring frn Europa, utanfr Europa, osv. Arbetskrafts/relationsinvandring r oftast det lttaste att handskas med av det enkla sklet att mnniskor av typen snabbare kommer in i samhllet. Flyktingar r oftast de som r i behov av mest hjlp men tyvrr ven svrast att handskas med. Just sdana har Malm ett stort verskott p.

Nej, s r det naturligtvis inte. Egentligen spelar det ingen roll fr min egen del vad de kallas men man kan inte slnga omkring vilka pstenden som helst vilka frmr folk att tro (knappast en sannolikhet p FB dock) att det rr sig om flyktingar. Du frvxlar "flyktingar" med tillggsparagrafen "srskilt mmande skl", en geners tillggspolicy fr att s mnga som mjligt skall f stanna, vilket inte Migrationsverket klassar sjlva som flyktingar. Totalt sett r flyktingpolitiken minimal i det hr landet (nstan 2%) under 2010.

http://www.migrationsverket.se

Citat:
Ursprungligen postat av kurwamacos
Anledningarna till att man tagit emot s mnga r olika och till stor del historiska. Fr att inte nmna andra vrldskriget och det stora uppkpandet av arbetskraft frn ststaterna under 60-70-tal. Sedan ska vi inte glmma bort USA's girighet i balkan (bosnien/kosovo/serbien) som bidrog till stora flyktingvgor. ven Afghanistan/Irak -kriget (terigen USA). Detta r bara skrap p ytan.

Vad har dagens massiva flyktingpolitik med WWII att gra? Liknelserna med Afghanistan/Irak-krigen etc. r fr vrigt intressanta och luftar just den kritik vi ventilerat p Flashback, dessvrre inte med Sverigedemokraternas bifall. Nmligen den amerikanska inblandningen i andra suverna staters angelgenheter (frn gehr av Israel/den amerikanska judelobbyn) och vapenskrammel vilken manar till verfallskrig, massinvandring och en muslimsk radikalisering. Frgan r p vilket stt vr uppgift har blivit att stlla detta till rtta ?

Citat:
Nu tnker ni " ja men det r USA's fel, de kan ta emot alla istllet ". Visst. Problemet r att USA 1. ligger sjukt lngt bort. 2. att USA frmodligen pushar fr att Sverige ska ta emot. Sverige mste lyda. Sverige r ett litet land som r VLDIGT beroende av andra lnder. Utan lnder som USA hade Sverige inte varit ngot idag. Utan Tyskland (frsta/andra vrldskriget) hade Sverige inte varit ngot idag.

Sverige under frsta vrldskriget var extremt fattigt och var knappast ett exportland i den utstrckningen man r idag. En export som givetvis inte omfattade den amerikanska. Det r snarare p senare r vi blivit "beroende" av den amerikanska kreolkulturen men d rr det sig frmst om (mestadelen) kulturell frlikning och vapenhandel. Sverige hade kunnat bibehlla en god export samtidigt som man brjade ta avstnd frn USA/Israel, srskilt som USA/Israels dagar som stormakt r ver och den etniska klick som frhrskar landet r i stort behov av en omgrupperingsfas.

Citat:
Fr att knyta samman detta med problematiken i Malm; problemet r redan hr, oberoende av om invandringen stryps helt eller ej. Det faktum att invandring behvs i andra delar av samhllet (t.ex tekniska hgskolor). Nu mste man lsa problemet. ven skitsnacket om att svenskar r nstintill hederliga r skrattretande. Har ni hrt talas om t.ex Hells Angels? Tror ni de skjuter med vattenpistoler?

Ja, vi slopar invandringen och kastar ut problemet. Problemet lst.
Senast redigerad av NS_14 2012-02-04 kl. 05:31.
Citera
2012-02-04, 09:35
Bannlyst
Blev som vanligt i SVT, ett knsligt mne och drfr ingen som helst debatt utan bara klychor. SD:aren frskte argumentera lite men stoppades effektivt av programledare och gster.
Citera
2012-02-04, 22:04
Medlem
GrundMakarns avatar
taxichaffuren ger det enda partiet som inte har haft ngot inflytande ver politiken skulden ver elndet i malm. Och sen sitter araben dr och sger att han har bott i Sverige i 15 r och fortfarande behver tolk.

Vad hnde egentligen med integrationspolitiken.
Citera
2012-02-04, 23:20
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrundMakarn
taxichaffuren ger det enda partiet som inte har haft ngot inflytande ver politiken skulden ver elndet i malm. Och sen sitter araben dr och sger att han har bott i Sverige i 15 r och fortfarande behver tolk.

Det krvs tv fr att dansa tango. Jag tvivlar p att medelsvensken vill integreras med araber, afrikaner, albaner, muslimer och andra tredje vrlden-grupper. Jag tror inte heller dessa grupper vill integrera sig med varandra. Det r detta som r mngkultur: mnga kulturer som lever sida vid sida med stndiga skrmytslingar.
Citera
2012-02-07, 21:18
Medlem
Chinisibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrundMakarn

Reagerade ocks p detta. Efter 15r borde man inte ha ngra problem att frst sprket i landet man flyttat till. Mnga hvdar att politiker skall gra ngot t integrationen men det behvs en attitydfrndring bland mnga invandrare dr dom lyfter fingret, lr sig svenska och frsker att umngs med Svenskar. Det r trots allt inte svenskarnas uppgift att ska sig till deras kultur utan tvrtom. Flyttar jag till Japan kan jag ju inte g och hoppas p att japaner skall komma till mig och snacka med tolk. =|
Citera
2012-02-07, 23:07
Medlem
Citat:

Brja ta ansvar sjlva!
/Liberal

Hahaha skogsvtte r absolut inte SD. Tyvr gr vl alla den kopplingen nr dom tror att SD bde r det enda och det extremaste alternativet som finns.
Citera
2012-02-08, 03:38
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Citat:

Brja ta ansvar sjlva!
/Liberal
Niggers och araber tar uppenbarligen inte srskilt mycket ansvar med tanke p hur Malm ser ut idag med alla ddsskutningar och rent allmn degeneration.

Fr vrigt r Skogsvette inte Sverigedemokrat. Han r vertygad rasist och rstar med det frmodligen p SVP eller ND. Svida han inte taktikrstar p SD d dom har strre chans att pverka.
Citera
2012-02-08, 18:38
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulhund
Patetiskt dlig debatt frn bda sidor, botten nddes under eftersnacket d en av debattrerna kallar fattigdom fr "en knsla".

Jag tackar min lyckliga stjrna att jag missade detta. Om det r ngot som skrmmer mig r det hur det blivit fint att "knna" saker som inte har ett jvla dugg med knslor att gra. Att det r ok i debatter att "knna" saker man tidigare kom fram till med kritiskt tnkande r en av vr tids stora varningsklockor...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in