Ja, inte nog med den ej fungerande avreglerade marknaden. Det sista Euroexperimentet med att helt plötsligt utan någon större förvarning, dela in Sverige i 4 olika priszoner.
Det finns ta mig f-n ingen gräns på fantasirikedomen när det gäller att skinna svensken. Särskilt då dom stor förlorarna som har valt att leva i den södra produktiva delen av landet. Bara för att Stockholmsadeln inte skulle föra för mycket oväsen så delade man in så att den sydligaste delen av Sverige blev av med kärnkraftverk som rimligtvis borde tillhöra dom. Då blev Stockholmsadeln nöjda, för även om dom får dyrare el så har dom inte dragit den största nitlotten i dårskapsindelningen. Man tål rätt mycket skit om man vet att det finns dom som har det ännu sämre. Så därför hörs det inga större protester i media.
Det jag inte kan fatta är b.l.a, hur kan det komma sig att det helt plötsligt är elkonsumenterna i södra sveriges fel att elkablarna är underdimensionerade? Elen som måste transporteras genom dom för tunna kablarna ska bytas ut och sörlänningarna ska betala mest.
I så fall borde norrlänningarna betala mer för all mat vi "exporterar" från södra Sverige.
Allra mest borde Stockholmarna betala eftersom dom i princip inte bidrar med någonting vad gäller basala förnödenheter. Visst man bidrar med regering, riksdag och PK-media,men vad mig anbelangar så kunde vi klara oss lika bra utan det. Fast då skulle nog inte flashback finnas. Det skulle liksom inte finnas så mycket underlag för allt missnöje som medborgarna bär på.
I alla fall. Vi lever väl i ett land, då får man banne mig solidariskt dela på både intäkter och utgifter. Hur kan regeringen acceptera dekret från EU som gör att vi blir splittrade som nation?
Senast redigerad av 21niry 2012-02-06 kl. 19:07.