• 2
  • 3
2012-02-03, 06:51
Medlem
Nån punkt var bra, till exempel mot klasshat. Tycker däremot politiken i övrigt är precis densamma vi har idag, dvs moderaternas.
Citera
2012-02-03, 08:04
Medlem
KaptenBs avatar
Jag håller med. Det behövs inte ytterligare ett borgligt parti som är lika de fyra som finns. Enda skillnaden är att Mönsterpartiet inte skriver hur de ska finansiera allt. Det är mer pengar till ditten och datten. Hur ska det finansieras? Vad ska man dra ner på?
Citera
2012-02-03, 10:23
Medlem
Jag gillar inte omfattande privatiseringar, särskilt inte av välfärdssystemet där vinstintressen tar över. Hellre lite högre skatt isåfall så länge pengarna går till rätt saker.

Jag litar inte på er ställning gällande invandrings- och integrationspolitiken. Det är tufft att vara kritiker till detta i dagens Sverige och det är bra så mycket lättare och bekvämare att vara fega och flyta med strömmen som sjuklövern. Det plus att ni har en lång väg att gå till makten. Politiker tenderar även på att svänga och ändra sig. Om folk röstar in er efter si så där 20 år kan hela toppskitet hunnit förändrats och då har ni inte samma politik längre.
Citera
2012-02-03, 11:29
Medlem
P3RK3L3s avatar
Lär er att stava rätt och behandla ert modersmål på ett respektabelt sätt när ni författar ert partiprogram, så kanske ni kan ses som lite mer seriösa.
Citera
2012-02-03, 11:36
Bannlyst
Inte direkt ett partiprogram som gör att man hoppar ur stolen av upphetsning om man säger så. Pissliberala partier har vi redan så det räcker och blir över.

Att ni är EU-förespråkare gör knappast saken bättre.
Citera
2012-02-03, 11:52
Medlem
Proclaimers avatar
Först lät det lovande, men ert vurmande för privatiseringar och att ni ställer er positiva till EU drar ner betyget rejält. Sverige behöver ett socialkonservativt alternativ som inte är SD.
Citera
2012-02-03, 12:02
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Jag tänkte först att det här lät som ett parti för mig. EU säger jag väl inte så mycket om, det är inte bra men det är sämre om vi står utanför, bara ni är emot EMU så. Men sen när ni börjande irra om privatiseringar så började jag att vackla. Ni KANSKE hade fått min röst.
Citera
2012-02-03, 13:57
Medlem
För det första, tänker ni registrera partiet och vara med i valet 2014?
Citera
2012-02-03, 14:12
Medlem
Skatt, energi, omsorg och jobb, är det viktigt?
1) Hur högt ska skattetrycket vara?
2) Hur vill ni fördela elproduktionen en sån här kall vinterdag?
3) Vem ska fatta beslut om pensionens storlek och vilket äldreboende man ska bo på?
4) Vilket är bästa sättet att få fler arbetsgivare?
Citera
2012-02-04, 00:40
Medlem
Nu är det som så att det tyvärr in existerar något "Mönsterparti".

Detta var mer det drömparti som jag i korta ordalag plitade ner för att sedermera höra efter med panelen huruvida fler tyckte som jag.

Mönsterpartiet är i mina ögon det perfekta partiet!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in