2012-02-04, 18:24
Medlem
skrattars avatar
Hej Flashback

Det brjar bli dags att gra ngot t alla jvla skitlagar, ACTA PIPA SOPA MED MERA.

Skulle det g att gra en kopia av earth hour men istllet sluta anvnda Internet helt under en period av en vecka?

Tnk vad alla Internet fretag skulle frlora pengar under denna vecka nr trafiken mer eller mindre frsvinner frn deras sidor.

Det skulle verkligen stta sina spr och visar att anvndarna har makten.

Jag vet att jag skulle klara av det trots att jag normalt sitter limmad vid min dator alla dagar i veckan,
jag menar en vecka r ju inte s farligt.

Hur gr VI tillvga d?

Mitt frslag:
Vi br skaffa oss en hemsida som ger ett serist intryck med information osv.
Vi mste sprida detta ver hela vrlden med hjlp av alla stora sociala mtesplatser.

Kan earth hour s kan vi.

FLASHBACK UNITE
Citera
2012-02-04, 20:45
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrattar
Hej Flashback

Det brjar bli dags att gra ngot t alla jvla skitlagar, ACTA PIPA SOPA MED MERA.

Skulle det g att gra en kopia av earth hour men istllet sluta anvnda Internet helt under en period av en vecka?

Tnk vad alla Internet fretag skulle frlora pengar under denna vecka nr trafiken mer eller mindre frsvinner frn deras sidor.

Det skulle verkligen stta sina spr och visar att anvndarna har makten.

Jag vet att jag skulle klara av det trots att jag normalt sitter limmad vid min dator alla dagar i veckan,
jag menar en vecka r ju inte s farligt.

Hur gr VI tillvga d?

Mitt frslag:
Vi br skaffa oss en hemsida som ger ett serist intryck med information osv.
Vi mste sprida detta ver hela vrlden med hjlp av alla stora sociala mtesplatser.

Kan earth hour s kan vi.

FLASHBACK UNITE

Inte anvnda internet p en vecka?
Det r omjligt att f med sig en betydande skara folk p det hr.
Citera
2012-02-04, 23:02
Medlem
Rois avatar
Varfr vill man angripa de fretag som har minst intresse i de hr lagarna?

Istllet skulle man kunna gra saker som att ge alla nya hollywoodfilmer skitbetyg p IMDB, sluta titta p TV(borde man gra i vilket fall som helst) osv...
Citera
2012-02-05, 00:08
Medlem
skrattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Varfr vill man angripa de fretag som har minst intresse i de hr lagarna?

Istllet skulle man kunna gra saker som att ge alla nya hollywoodfilmer skitbetyg p IMDB, sluta titta p TV(borde man gra i vilket fall som helst) osv...

Frvisso s kommer oskyldiga fretag drabbas.
Slutar vi anvnda Internet s stannar vrlden (and that's a fact). Det kommer g ngra dagar max innan lagarna r avskaffade vrlden ver.

Hrt talas om strejk?

Det hr handlar inte bara om piratkopiering eller nn jvla acta det handlar om allt det vi mnniskor i samhllet inte kan pverka. MEN NU KAN VI!

Det borde ta mig fan ske folkomrstning innan sna hr skitlagar gr igenom.

DET R FOLKET "VI" SOM SKA HA MAKTEN
Citera
2012-02-05, 00:21
Medlem
Rois avatar
Det handlar om att censurera internet, s ifall du mot frmodan hade lyckats med det hr skulle man inte ens behva stifta ngra lagar, en stor del av internet skulle end g under...
Citera
2012-02-05, 14:11
Medlem
skrattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Det handlar om att censurera internet, s ifall du mot frmodan hade lyckats med det hr skulle man inte ens behva stifta ngra lagar, en stor del av internet skulle end g under...

Nej fel.

Inget r censurerat. Bara det att ingen anvnder Internet under en period.

Varfr skulle Internet g under bara fr trafiken saknas. Tror du hrdvaran gr snder eller.

Ja ni verkar alla vara skeptiska till iden men samtidigt sitter ni hemma och r frbannade fr alla nya lagar och beslut som tas i regeringen.
Vad gr ni d? Jo ni gr stller er p Sergels torg och klagar ver situationen.
Vem fan tror ni lyssnar p er d? Helt meningslst.

Det hr dremot r ett kraftfullt vapen vi kan anvnda om tillrckligt mnga hakar p.
Citera
2012-02-05, 14:50
Medlem
ven en ensam kmpe kan gra skillnad i ett krig soldat! S stt igng din Stop Using Internet-aktion du. Eller det kanske du redan har gjort?
Citera
2012-02-05, 15:04
Medlem
gavlips avatar
Sluta konsumera skit-filmer och skit-musik istllet.
Citera
2012-02-05, 15:32
Medlem
Allaks avatar
Hade ALDRIG klarat mig utan internet en vanlig jobbvecka shr. Kanske under sommaren s man har ngonting att gra istllet fr att sitta hr och uggla, men nu r detta en av f av mina sysslor som fr tiden att g under vintern.
Citera
2012-02-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrattar
Frvisso s kommer oskyldiga fretag drabbas.
Det borde ta mig fan ske folkomrstning innan sna hr skitlagar gr igenom.

Acta r ett avtal, inte en lag. Avtal r ngot allmnheten inte fr vara med att bestmma om.

OnT: Fin tanke men TOTALT omjlig.

En otrolig mngd mnniskor frlitar sig idag p internet som en del av sitt arbete/jobb. Trots att mnga r engagerade r det stor skillnad p en namningsamling och en veckas uppgivelse av internetanvndning, och tyvrr r det ungefr bara s pass mycket engagemang (namninsamling) mnga orkar visa.

Sjlvklart finns det dock andra stt att frmedla vr motsttning till avtalet. Flera, mer etablerade demonstrationer till exempel.

Genom att informera vra medmnniskor och uppmundra dem att ocks st upp fr sin rtt och inte tillta hgre instanser krnka vr frihet kan vi f med oss flera, utan att behva g igenom ogenomfrbara tillsttningar som denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in