• 1
  • 2
2005-01-29, 05:32
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arv00n
haha vadå att han har(?) serverhaveri igen? hahah nae, men han e den enda som jag fått köpa nånting av, smålandskrutbruk svenskakemi m.m säger bara nej

Då kanske du inte är 18, alterntivt inte ger ett intryck av att du vet vad du ska ha grejjorna till/vet hur man handskas med dom.

Firmor som säljer kemikalier/pyrotekniska produkter känner ofta ett visst ansvar för att deras produkter inte hamnar i orätta händer, det är dålig reklam om deras firma namn dyker upp nästa gång det pratas om ex. Joel bitar på TV.
Citera
2005-01-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jean-Luc Pickard
Då kanske du inte är 18, alterntivt inte ger ett intryck av att du vet vad du ska ha grejjorna till/vet hur man handskas med dom.

Firmor som säljer kemikalier/pyrotekniska produkter känner ofta ett visst ansvar för att deras produkter inte hamnar i orätta händer, det är dålig reklam om deras firma namn dyker upp nästa gång det pratas om ex. Joel bitar på TV.

jag är inte 18, är inte dum i huvet för det.........
Citera
2005-01-30, 12:42
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arv00n
jag är inte 18, är inte dum i huvet för det.........

Ingen som sagt att du är dum i huvudet, men vissa saker kräver länsstyrelsen att det är 18 årsgräns på och säljer firman åt dig utan att kontrollera ålder kan de åka dit på det.

Lösning: Be en polare som är 18 beställa åt dig...
Citera
2005-04-06, 23:34
Medlem
Är det nån som kan garantera att bergnils i falun verkligen har tjärstubin?
Citera
2005-04-06, 23:45
Bannlyst
ja kan garantera att hedemora järn/woddy har "edit:vet ej om man får skriva pris å sånt, har fått varningar förr om sånt skit .. " men iallafall 10m/100kr
Citera
2005-04-08, 15:07
Medlem
Franz-jaeger , har du köpt stubin på bergnils?
Citera
2005-04-12, 10:46
Medlem
det finns stubin på bergnils det ska kosta ca 15kr metern och är 18års åldergräns
Citera
2005-04-12, 17:12
Medlem
Bra.. då ska man bara försöka skicka nån 18+:are till bergnils... Annars får man undersöka hedemora.
Citera
2005-04-13, 18:37
Bannlyst
Jag har varit in på Bergnils i Falun och köpt ca 10m. (bor bara några få mil ifrån=)

Det är en plastklädd tjärrstubin och kostar 12kr/m om jag inte mins fel.

Men som sagt man måste vara myndig.

Dom säljer även tändhattar men man måste ha licens för att få köpa. (Ja, jag har försökt)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in