Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-19, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Ensamkommande flyktingbarn i Hofors vill ha köttet på muslimskt sätt: Halalslaktat. Nu kräver Socialstyrelsen att kommunen gör dem till viljes.

Barnen är också besvikna över att de inte själva får bestämma vart de ska bo. (Vanligtvis vill de helst bo centralt i Stockholm, Göteborg eller Malmö)

Artikeln i Gefle Dagblad väcker en del reaktioner bland läsarna:
http://gd.se/nyheter/hofors/1.436391...t-slaktat-kott

Borde barnen få som de vill? Eller bör de ta seden dit de kommer? Eller borde man låta dem äta vegetariskt istället?

Borde barnen få möjlighet att välja i vilken stad / ort de vill bo, eller ska de vara glada över att slippa sitta i förvar hos Migrationsverket?

Om jag invandrade till Grekland så hade jag gärna bott i t ex Rethymnon, om det var möjligt.
Annars hade jag kanske valt ett annat land.

Om jag däremot kom som flykting till Grekland hade jag gått med på att bo där boende fanns.
man kan alltid äta nåt i skolan
Citera
2012-03-19, 11:28
Medlem
Ratis avatar
Ja, och nu tycker jag som skattebetalare att det är dags för oss svenskar att ge bort våra bostäder, kläder och alla våra ägodelar till dessa ensamkommande flyktingar och maka på oss och flytta ut nakna i grottor i skogen.

Citera
2012-03-19, 11:54
Medlem
cavaliers avatar
Tänk om någon illvillig rasist skulle få för sig att sätta sådana här klistermärken på varenda halal-förpackning, t.ex. i sin lokala Willys-affär i Upplands-Bro: The Happy Pig Sticker!.

Vore det inte väldigt osmakligt och respektlöst?
Citera
2012-03-19, 12:18
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iskelo
Som muslim är detta ju för jävligt. Köp eget halalslaktat eller ät vegetariskt. Vad är problemet? Aldrig att jag betalar skatt till någon som sitter och latar sig men endå kräver annan mat.
Det är nog just vad du gör, tyvärr. Vi har faktiskt beslutat demokratiskt att det är en mänsklig rättighet att få extra plågsamt dödat kött. Fråga Methos som skriver i denna tråd, hon är expert på "barn"

Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Tänk om någon illvillig rasist skulle få för sig att sätta sådana här klistermärken på varenda halal-förpackning, t.ex. i sin lokala Willys-affär i Upplands-Bro: The Happy Pig Sticker!.

Vore det inte väldigt osmakligt och respektlöst?
Jo väldigt meningslöst också. Varför inte istället tala öppet om onödigt djurplågeri och inte vill stödja det, istället för att bara förolämpa religiösa känslor.
Citera
2012-03-19, 12:25
Medlem
svampdamps avatar
Det borde förbjudas i Sverige att importera skiten. Synd att alla djurrättsaktivister krackelerar när det kommer till Islam precis som feministerna.
Citera
2012-03-19, 12:54
Medlem
Slammertaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Ensamkommande flyktingbarn i Hofors vill ha köttet på muslimskt sätt: Halalslaktat. Nu kräver Socialstyrelsen att kommunen gör dem till viljes.

Barnen är också besvikna över att de inte själva får bestämma vart de ska bo. (Vanligtvis vill de helst bo centralt i Stockholm, Göteborg eller Malmö)

Artikeln i Gefle Dagblad väcker en del reaktioner bland läsarna:
http://gd.se/nyheter/hofors/1.436391...t-slaktat-kott

Borde barnen få som de vill? Eller bör de ta seden dit de kommer? Eller borde man låta dem äta vegetariskt istället?

Borde barnen få möjlighet att välja i vilken stad / ort de vill bo, eller ska de vara glada över att slippa sitta i förvar hos Migrationsverket?

Om jag invandrade till Grekland så hade jag gärna bott i t ex Rethymnon, om det var möjligt.
Annars hade jag kanske valt ett annat land.

Om jag däremot kom som flykting till Grekland hade jag gått med på att bo där boende fanns.

I sak tycker jag dom skall ha lika rättigheter som alla andra, d.v.s. få sitt halalkött precis som grönsaksätarna får sitt.

Däremot ställer jag mig skeptisk till själva slakten i sig. Det leder till den logiska konsekvensen att alla födorenegater helt sonika får anpassa sig till den traditionella matcirkeln.
Citera
2012-03-19, 16:53
Medlem
Flashborns avatar
Vi ska alltså blidka deras lustar för tortyrmördade djur och ge dem halal-slaktat?
Skulle fan inte tro det, anamma vår civilisation istället så slipper vårt Sverige bli lika efterblivet som ökenländerna där stenen är det mest högteknologiska vapnet.

~Flashborn
Citera
2012-03-19, 16:54
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimeton
Ja, de borde få sitt kött. Vi måste inse att muslimer utgör 5% av våran befolkning och därför borde deras behov tillgodoses, i alla fall när det gäller sådana här saker. Det lönar sig inte att göra allt för att jävlas, för då kommer dem jävlas tillbaka och det orsakar bara mer problem i samhället.

För i nuläget är det knappast realistiskt att göra som vissa här tycker och bara deportera alla. Ni måste tänka efter hur dagens politiska landskap ser ut.
Och varför borde de få det? Om jag inte har helt fel tror jag att halalslakt är förbjudet i Sverige. Alla får ha sin religion och sina traditioner så länge det är inom ramarna för svensk lagstiftning. Att muslimer utgör 5 % av våran befolkning är helt ointressant.
Citera
2012-03-19, 17:45
Medlem
DrVaxjos avatar
vafan e problemet.. ge barnen lite halal kött.. kostar inte alls mkt. sen så slösar politikerna flera miljoner på mer onödiga saker.. tycker det är possetivt med att de får halal kött.. sverige ska lägga pengar på sina medborgare.. så va fan e problemet..
Citera
2012-03-19, 18:27
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrVaxjo
vafan e problemet.. ge barnen lite halal kött.. kostar inte alls mkt. sen så slösar politikerna flera miljoner på mer onödiga saker.. tycker det är possetivt med att de får halal kött.. sverige ska lägga pengar på sina medborgare.. så va fan e problemet..

Jag skäms som Svensk medborgare när jag vet att min regering sanktionerar kött från djur som är slaktade på det mest hemska sätt bara för att tillfredsställa ett gäng sandnegrer som inte vet vad tacksamhet är.
Citera
2012-03-19, 18:41
Medlem
Djurskydd borde prioriteras högre än religionsfrihet.
Även fastän jag själv äter kött anser jag det
Citera
2012-03-19, 20:26
Medlem
Abughosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
NEJ.
Ansvariga på socialstyrelsen måste naturligtvis lagföras och fängslas.
Hahahahaha... Jag dog lite inombords.
Om detta skulle hända skulle hända så bränner jag 30 000 på en utekväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in