Flashback bygger pepparkakshus!
2018-11-26, 17:06
Medlem
Så lång tråd, stämmer detta? Hennes pojkvän (Hampus?) sen 18mån tillbaka har lånat massa pengar från kriminella, kan ej betala tillbaka och nu kommer våldsamma indrivare?

En Instagram-profil som länkades här i tråden säger i profilen att hen är Day trader, är det aktier Hampus har lånat pengar till? Hur fan kan man förlora så mycket pengar på aktiehandel? Svenska börsen har gått sidledes senaste åren och globalfonder har stadigt gått upp iomed starkt USA. 10 år lång bulltrend liksom?
Citera
2018-11-26, 17:08
Medlem
När lämnade Isabella och Odd varandra? I sin blogg nu skriver Isabella att hon och Hampus varit tillsammans i 18 månader.

Ibland sa min intuition åt mig att lämna honom, vilket jag gjorde tre gånger under vår relation på 18 månader.
Citera
2018-11-26, 17:11
Medlem
Khabats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikl4ss
Så lång tråd, stämmer detta? Hennes pojkvän (Hampus?) sen 18mån tillbaka har lånat massa pengar från kriminella, kan ej betala tillbaka och nu kommer våldsamma indrivare?

En Instagram-profil som länkades här i tråden säger i profilen att hen är Day trader, är det aktier Hampus har lånat pengar till? Hur fan kan man förlora så mycket pengar på aktiehandel? Svenska börsen har gått sidledes senaste åren och globalfonder har stadigt gått upp iomed starkt USA. 10 år lång bulltrend liksom?

Handlar väl med rejäl hävstång.. Lägg några dåliga veckor på det, desperationen ökar och han måste "vinna" tillbaka pengarna eftersom han förvaltar andras.. Sen går det snabbt..
Citera
2018-11-26, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikl4ss

Utifrån vad han själv sagt så handlade han mest valutor, råvaror m.m.. Som det talats om i tråden om Hampus så har en hedgefond i USA nyligen gått omkull då man brände sig på naturgas. Något liknande kan ha inträffat i Hampus fall, det lär visa sig.
Citera
2018-11-26, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe
I expressen står ”Ex-pojkvän” och visst idag är han ju det. Men han var faktiskt hennes pojkvän tills i torsdag, det vill säga tills hon fick veta vad han gjort.
När ”kidnapparna” kom hem till henne och letade efter honom var han ju fortfarande hennes pojkvän.
Hehe.. japp. Kul att de väljer att cencurera honom när samma bild finns ocencurerad överallt på nätet inklusive Expressens egna hemsida. Dessutom så finns det ju risk att Löwengrips andra ex blir misstänkta av folk för att vara bedragaren, när de inte visar namn och bild utan bara skriver hennes "ex".
Senast redigerad av TheHaven 2018-11-26 kl. 17:16.
Citera
2018-11-26, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
”Låna miljontals kronor av olika ljusskygga människor för att handla dom till ett högre värde. Ett alldeles för högt spel med fel personer.”

Vad betyder meningen ”handla dom till ett högre värde”?

Antagligen handlat med belåning. Utöver de lånade pengarna då.
Citera
2018-11-26, 17:44
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sogro
Du hade rätt! Sitter du på mer info?

Ja nu när hon ändå själv gått ut med nyheten kan jag avslöja att det handlar om ca 50 milj och dessa pengar lånades av syriska maffian. Hur i helvete de fick kontakt vet jag dock inte. Otroligt men sant.
Citera
2018-11-26, 17:48
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Ja nu när hon ändå själv gått ut med nyheten kan jag avslöja att det handlar om ca 50 milj och dessa pengar lånades av syriska maffian. Hur i helvete de fick kontakt vet jag dock inte. Otroligt men sant.

Menar du syrianska? Förlåt men stor skillnad, syrier kommer från Syrien. Eller är det Syrianer, dvs folk från Södertälje
Citera
2018-11-26, 17:48
Medlem
Citat:

Får man fråga hur du vet detta?
Citera
2018-11-26, 17:50
Medlem
Citat:
Syriska maffian? Eller syrianska? Det är ju syrianer som håller på att ta över alla restauranger i Sthlm.. Kanske över hela Sverige (vad vet jag).
Citera
2018-11-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Tack, intressant. Om jag köpt en 30 eller i detta fall 24 miljoners kåk så skulle jag se till att det registrerades på mig på studs. Så varför skickar inte Isabella in det?

Lantmäteriet har 10-12 dagars handläggningstid, om det är en bank inblandad som genomfört transaktionerna så kanske det tagit 2-3 dagar innan de fått köpebrev och dylikt från mäklaren för att kunna skicka in ansökan om lagfart. Bör bli klart i dagarna kan man ju tycka.
Citera
2018-11-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Menar du syrianska? Förlåt men stor skillnad, syrier kommer från Syrien. Eller är det Syrianer, dvs folk från Södertälje
Exakt! Gissar på syrianer... De är kända inom maffia... tar förövrigt över fler och fler restauranger över hela Sthlm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in