Citat:
Ursprungligen postat av
Tystnad
Slog mig med när jag läste om henne : Hur kan en sådan ung kvinna med bloggar, och appar tjänat sådana otroliga summor att hon har råd med ett sådan lyxkonsumtion. och dyra hus.
I skavlan sa hon något om hur hon flyger jorden runt med sina företag.
Tragisk hon satt sig i denna sits.
Det ser ut som att hon inte har råd jag får inte ihop ekonomi på något sätt... Hon säger att hon har fasta kostnader på 120k i månaden men hon tjänar "bara" 1.3miljoner/år för 2017 det ger i handen 60k/månad i lön efterskatt. Sedan hade hon en kapitalvinst på 650.000kr för 2017 det ger rena pengar ungefär 429k om vi räknar högt. 429k/12 + 60k = 95k i månaden borde hon få ut ungefär.
Kocken och nannyn kan säkert vara anställd av något av hennes bolag och all annan hemhjälp. Men problemen här är att det borde bli en förmånsvärde på det genom bra skatteplanering behöver det inte bli så mycket. Dem skulle nog kunna vara anställda i Löwengrip invest som visade ett väldigt bra resultat 2016.
Sedan har vi hennes bolag som hon säger går väldigt bra, ja dem har ökat mycket i omsättning men går vi igenom bolagens redovisningar på merinfo. Så är inte resultaten så slående. Vinsterna för 2017 har gått ner medans leverantörsskulder ökat i Löwengrip beuaty.
Vinsten i ISPI har ökat bra och ligger på en bra nivå runt 4miljoner. Men där delar hon alla pengar med Pingis då dem är hälften ägare.
Så summa av det här är att jag förstår inte vart hon fått 30miljoner ifrån... Det går inte ihop,,, hon kan mycket väl ha en 5-10 miljoner på banken eller inbundet i aktier om vi säger att hon har en avkastning på 1miljon/år från hennes företag. Men med dem utgifterna hon verkar ha så verkar det inte troligt att det finns så mycket pengar.
I slutändan får jag inte ihop hur kalkylen för husköpet och hela hennes jetsetliv går ihop om man tittar på inkomster och omsättningar i bolagen...