Citat:
Ursprungligen postat av
HeroesSilencio
Ger inte mycket för den artikeln, det var säkert ett grundkrav för att få intervjua henne i N.Y att dom skulle skriva det. Hon vill ha mycket publicitet nu för att övertyga Amerikanarna att hon är drottningen av Sverige. Dessutom så skriver Expressen att hon äger en Porsche vilket hon inte gör, det är en leasingbil och leasas av ett bolag. Hon betalar möjligen förmånsvärde för att kunna använda bilen.
Artikeln var inte kritiskt granskande utan mer en hyllning skulle jag vilja säga, och då undrar jag vad det är Expressen vill hylla?
Artikeln verkar vara ett ogenomtänkt hastverk. Man har inte dubbelkollat alla uppgifter utan, dom du påpekar, finns det faktafel.
Tycker att varumärkesexpetens uttalande är intressant. Hans bedömning är naturligtvis inte objektiv på något sätt.
Vem är han? Finns det någon koppling mellan honom och sfären runt Isabella?
Varför väljer han att uttala sig? Vad vinner han på att uttala sig såhär?
NTJ har helt rätt i att Isabella har en talang för business. Hon är väldigt duktig på sociala medier och hon har byggt ett varumärke. Om varumärket är så starkt att hon kan göra och säga vad dom helst återstår att se.
Jag ställer mig lite undrande till värderingen av varumärket. Minst 100 miljoner kronor. Hur har NTJ kommit fram till den siffran? NTJ pekar ut ett av problemen med värderingen: Hela varumärket är byggt kring transparens och hela hennes liv är on display.
Den som köper varumärket köper även rättigheterna till Isabellas hela liv. Eller?
Värderingen är ju också intressant när det gäller att ta in riskkapital. USA-lanseringen av Löwengrip kommer rimligtvis att sluka kapital.
Vilka har hittills investerat i Isabellas företag?
Petter Stordalen drog sig ur. Centerpartiet må vara rikt men jag tror inte att de investerat i Löwengrip.
Väninnan prinsessan Sofia har tillgång till pengar, men det verkar också långsökt att hon investerat.
Citat:
Varumärkesexperten Niklas Turner Olovzon säger att Isabella Löwengrip har ett mycket högt varumärkesvärde:
– Det rör sig minst om hundra miljoner kronor. Hon var ju vår första stora influencer innan ens namnet hade kommit till.
Löwengrip har ”stor entreprenörsanda och talang för business” på ett sätt som få andra har, menar Turner Olovzon.
– Hon har kapitaliserat på sitt namn och bildat bolag som omsätter stora belopp. Kombinationen som influencer och företaget gör hennes namn värdefullt. Hundra miljoner kronor är inte att ta i för mycket.
Turner Olovzon tror också att händelsen med hennes expojkvän har gynnat henne:
– Jag lutar att det är positivt. Hela varumärket är byggt kring transparens och hela hennes liv är on display. Jag tror att nästan hundra procent av hennes följare sympatiserar med henne. Jag tror inte att hon drabbas av hans affärer
.
http://www.expressen.se/noje/qs/milj...ps-lyxiga-liv/