Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-10, 19:29
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Hon har inte skrivit på något avtal, hon bara pratar strunt.
Jag har svårt att länka, men hon säger själv något i stil med " håll tummarna för mig"
Har hon ens råd med depositionen?
Gå på visning och visa mäklarens ritning och bilder, det kan alla göra, nu skall det upp riktiga pengar.
Har Bella riktiga pengar eller blir det säkerhetsproblem med hemskrivna hotlappar?

"Den kan bli min att hyra" det är idiotsvenska som betyder "Alla som betalar kan hyra lägenheten"
Det märks att hon är lågutbildad, hon kan inte ens uttrycka sig på sitt modersmål efter att ha varit i USA i några dagar.

https://www.isabellalowengrip.se/201...-med-lagenhet/

Dejta någon i fastighetsbranschen, en ny Mållgan?
Har Jetplans-Mållgan försvunnit?

Han har troligen aldrig funnits.
De flygresor med privatplan hon gör/har gjort bygger som allt annat hon håller på med samarbeten, bilder och positiv text därtil.
Senast redigerad av Charta.12 2019-06-10 kl. 19:33.
Citera
2019-06-10, 19:32
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Han har troligen aldrig funnits.

Mållgan är en mystisk figur, det är bara Isabella som ser honom.
Citera
2019-06-10, 19:33
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Mållgan är en mystisk figur, det är bara Isabella som ser honom.
Hon behöver gå och kolla synen.
Citera
2019-06-11, 11:14
Medlem
I BB:s instastory var det en bild på en pool i huset där hon vill hyra lägenhet och så stod det ”Perfect for when the kids come by”. Uttrycker hon sig bara klumpigt eller är hon verkligen på väg att flytta till NY och lämna barnen hemma? ”Come by” betyder ju hälsa på, inte följa med mamma på semester.
Citera
2019-06-11, 11:55
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
I BB:s instastory var det en bild på en pool i huset där hon vill hyra lägenhet och så stod det ”Perfect for when the kids come by”. Uttrycker hon sig bara klumpigt eller är hon verkligen på väg att flytta till NY och lämna barnen hemma? ”Come by” betyder ju hälsa på, inte följa med mamma på semester.

Hon kan knappt engelska, hon har inte gått gymnasiet, hon förstår inte vad du menar.

Lycka till i USA med den engelskan.
Det kommer att bli många pinsamheter.
I stil med "a white shirt with black pricks"
Citera
2019-06-11, 12:05
Medlem
Photoshoppeds avatar
[quote=trottwell|67823551]Hon kan knappt engelska, hon har inte gått gymnasiet, hon förstår inte vad du menar.

I stil med "a white shirt with black pricks"[/QUOTE

"Det är en spännande tid framför mig. Halvtidsboende och bolag i NYC. En stiftelse i Sverige. Bloggen försvinner på svenska, endast engelska. Det är jag som kommer att skriva den såklart och det blir en utmaning för mig men jag ser fram emot det."

Från bloggen. Hon måste driva. 1. Ingen kommer att läsa hennes blogg på engelska. 2. Hon kan inte ens prata engelska. 3. Hon skriver inte sina blogginlägg ens på svenska.

Någon undrade om hon är en konstinstallation och jag tror tamigtusan det. Ingen kan vara så korkad som hon.
Citera
2019-06-11, 12:41
Medlem
trottwells avatar
[quote=Photoshopped|67823617]
Citat:
Hon kan knappt engelska, hon har inte gått gymnasiet, hon förstår inte vad du menar.

I stil med "a white shirt with black pricks"[/QUOTE

"Det är en spännande tid framför mig. Halvtidsboende och bolag i NYC. En stiftelse i Sverige. Bloggen försvinner på svenska, endast engelska. Det är jag som kommer att skriva den såklart och det blir en utmaning för mig men jag ser fram emot det."

Från bloggen. Hon måste driva. 1. Ingen kommer att läsa hennes blogg på engelska. 2. Hon kan inte ens prata engelska. 3. Hon skriver inte sina blogginlägg ens på svenska.

Någon undrade om hon är en konstinstallation och jag tror tamigtusan det. Ingen kan vara så korkad som hon.

Det finns två saker som gäller i USA, pengar och prestera.
Bella förstår inte vad det kostar att etablera sig och ligga på topp i New York, hon börjar från noll.
Hon förstår inte hur mycket hon måste prestera för att konkurrera ut de etablerade byråerna, vad skall hon ha sitt svenska team till i USA?
Hennes team består av jasägre, vad skall de prestera i New York?

Jag tror att hon håller på att tappa föståndet. Allt skenar iväg för henne, det ser helt galet ut. Vilka substanser går hon på?

Det blev något fel med citeringen, jag citerade inlägget ovan, inte mitt eget inlägg.
Senast redigerad av trottwell 2019-06-11 kl. 13:32.
Citera
2019-06-11, 14:47
Medlem
Bielkes avatar
Hur ser det ut med frökens visum-situation? Hon behöver väl ändå ett arbetsvisum för att kunna bo där på halvtid och driva en byrå? B1 kommer inte på fråga då hon faktiskt ska bo där, H1B har hon inte kompetenser nog för, O-1/2/3 kan hon glömma. Någon borde tipsa US CBP
Citera
2019-06-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bielke
Hur ser det ut med frökens visum-situation? Hon behöver väl ändå ett arbetsvisum för att kunna bo där på halvtid och driva en byrå? B1 kommer inte på fråga då hon faktiskt ska bo där, H1B har hon inte kompetenser nog för, O-1/2/3 kan hon glömma. Någon borde tipsa US CBP
Ingen fara, är helt övertygad om att hon läser här så hon frågar nog någon på kontoret om HUR hon ska gå tillväga..Ta reda på fakta hör ju inte till Bellas starka sidor, såna petitesser får andra sköta.
Citera
2019-06-11, 15:20
Medlem
Hon skriver inte ord nu om de nya skönhets produkterna hon skulle ta fram och börja sälja som skulle vara billigare än de hon säljer nu utan nu är hon helt inne på att skapa en byrå och en stiftelse och flytta halvtid till NY. Stiftelsen har hon skrivit förut på sin blogg skulle byggas med att några procent skulle gå från hennes inkomster dit.

Hon skriver också att hon är förälskad (?) och jag kan inte låta bli att tycka att hon skulle passa perfekt som miljadärshustru i Usa där hon kunde skapa fluff och rosa moln och leva ut sina drömmar.

Hon skaffar en hel del nytt hela tiden men så fort hon fått det är det rusar hon vidare till något annat. Hur i allsina dagar ska nu detta Usa projekt finansieras? Att ha en hyra på 15.000$ och ha två anställda i uppbyggnadsfasen och resa fram och tillbaka var 14:e dag kommer ju kosta en del.
Citera
2019-06-11, 15:37
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Hon skaffar en hel del nytt hela tiden men så fort hon fått det är det rusar hon vidare till något annat. Hur i allsina dagar ska nu detta Usa projekt finansieras? Att ha en hyra på 15.000$ och ha två anställda i uppbyggnadsfasen och resa fram och tillbaka var 14:e dag kommer ju kosta en del.

Jag har sagt det tidigare, men hon drar på sig extremt mycket kostnader som ska betalas månad ut och månad in. Även om hon drar in mer än genomsnittet så är New York i sig extremt dyrt och då tar jag inte in hur mycket det kostar att försöka lansera sig, utan bara att leva. Lägg sedan till att hon ska göra om sin huvudsakliga inkomstkälla till engelska, trots att hon är urusel på språket.

Vad kan gå fel?
Citera
2019-06-11, 16:15
Medlem
Giant Squids avatar
NYC rökridån kanske är en indikation att den där lyxvillan ligger ute till försäljning inom kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in