Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Jag är inte så extremt insatt i de olika bemanningsfirmorna att jag vet exakt vad alla har för timlöner, men att 140,-/h existerar är jag säker på då jag jobbat ihop med folk från JobZone som haft denna "lön". Det har då nästan uteslutande varit svenska ungdomar eftersom östeuropeerna inte brukar vilja jobba för under 150-160,-/h...
en bit över 400k/år låter ganska bra för att vara i handeln. Det är helt i närheten av en norsk snittlön om jag inte missminner mig, vilket får anses som bra som sagt. Får du det jobbet så är mitt tips att du tar det.
Jag går direkt in på en provanställning som orderplockare nästa vecka under tre månader och därefter blir jag fast anställd om jag sköter mig. Nu vet jag inte riktigt hur det funkar men jag tänkte försöka höja min lön till i alla fall 150 NOK/tim om jag blir tillsvidare anställd.
Som lönen är nu så är det samma lön som i Sverige, bruttlönen alltså, 24.000-25.000 och det känns "sådär" måste jag säga. Jag trodde man skulle ligga en bra bit över vad man tjänar skulle ha tjänat i Sverige under samma tjänst med samma arbetsuppgifter.
Men men, kanske privata företag betalar bättre timlön än bemanningsföretagen. Å andra sidan är jag glad över att ha fått arbete så egentligen ska jag inte gnälla utan vara glad och tacksam