• 2
  • 3
2012-02-12, 23:05
Medlem
Pruttgrottas avatar
Kan ju ge ett ganska bra exempel p att det inte censureras ngot p postens brevterminaler.

Frra ret hrde jag frn ngra kollegor i Vsters att det blivit ett jkla liv d en person med utlndsk hrkomst ftt en/ett avi/utbetalningskort (kommer inte riktigt ihg) dr ngon skojsfrisk jkel skrivit ordet "blatte" vl synligt med stora bokstver. Detta censurerades inte bort fr att den gick igenom sorgeringsmaskinen utan problem och ingen levande person granskade avsndelsen innan den delades ut.

S om leveransadressen r vl synlig s kommer avsndelsen igenom systemet utan problem.
Citera
2012-02-18, 09:58
Medlem
Nu har jag inte orkat lsa igenom hela trden fr att jag fattar inte riktigt vad sjlva pongen r.

Om nu kortet kom fram ofrndrat s r du vl inte censurerad?

Jag menar: det r mottagaren av ditt kort, i detta fall din kompis, som skall vara den som (kunna) lsa vad som str p och ingen annan. Om det levereras fram till kompisen och kortet r som det var nr du skickade det, var har d censuren uppsttt?

Det r ju inte s att du gtt med ett plakat med texten (och eventuella obcena ord/bilder) som alla kan lsa, utan det handlar om en frsndelse som bara din kompis r angiven som mottagare fr.
Citera
2012-02-18, 19:40
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Adressen fick jag av honom veckan innan jag skickade. Jag svra p att han bor p den adress jag fick.

Jag kan p ett stt frst det om man pryder ett kuvert med ett uppvrngt rvhl, men detta knns lite vl.

Texterna som prydde kuvertet var ngot i stil med "Fittan rinner" och "kuken str".
P baksidan var det ett stort svart mrke med texten "Fail". Inte srskilt knsligt och inget hets t ngot hll.

Jag har nog ingen strre ork att strida nmnvrt fr denna frga, men det kan vara bra att veta infr kommande frsndelser. I mitt tycke ska dock inte posten agera i moralens frtecken och har inget att gra med vad jag skriver p mina kuvert s lnge det inte r olagligt.

Yttrandefrihet rimmar illa med tanke p att de just censurerat mig.
De har alls inte censurerat dig ety meddelandet tycks ha ntt adressaten intakt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in