Numera finns även Milbonas kvarg i praktisk 250-gramsburk, i mitt tycke lite enklare att hantera som mellanmål. Finns även någon sorts yoghurtkvarg med mer fett men mindre protein, också 250 gram. Den smakar mer som Arlakvarg 10%
Tänkte ha det som mellanmål på en av mina jobb raster då jag äter matlådan på ena och fikar på den andra brukar just nu bara dra i mig typ plättar eller kexchoklad cola och nån smörgås :O
Tror du det räcker med en burk kvarg eller måste jag ha mer mat på den fikarasten?
Något mer kan vara smart. Jag skulle även ta en smörgås i din sits.
Finns Eldorado kvarg på mitt willys i karlskrona som kostar 10kr / burken. Burken väger 500g och det är 12g /100g och 70kcal/ 100 gram har jag för mig. Helt vanlig naturell kvarg.
kvarg är bra protein men man ska akta sig för att äta för mycket av det, där finns ett ämne som heter kazein/kasein och det är inte bra för vuxna män,
männinskar är det enda "djuret" som dricker mjölk i vuxen ålder, de enormt starka bufflar och elefanter äter bara gröna växter och får endå mycket stark benstomme,
kvarg är bra protein men man ska akta sig för att äta för mycket av det, där finns ett ämne som heter kazein/kasein och det är inte bra för vuxna män,
männinskar är det enda "djuret" som dricker mjölk i vuxen ålder, de enormt starka bufflar och elefanter äter bara gröna växter och får endå mycket stark benstomme,
Några belägg för att det dåligt eller tycker du att det räcker med påståendet att några av savannens djur har stark benstomme?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!