• 1
  • 2
2012-02-17, 12:25
Medlem
Han får helt enkelt ansöka om nytt körkortstillstånd och får i samband med detta reda på vilka krav som ställs för att kunna få ett nytt körkort utfärdat.
Citera
2012-02-17, 12:54
Medlem
Customizes avatar
Jag vet inte.. Men, varför inte gå till polisen och fråga så får ni svart på vitt?
Citera
2012-02-17, 13:11
Medlem
MaarekSteles avatar
Ett beroende skulle ju kunna klassas som en sjukdom. Men det är väl bara å ringa transportstyrelsen å säga att man vill ha körkortet tillbaka, det hade jag gjort. Inte startat en tråd på flashback.

Tror du att den enskilde handläggaren blåser en å säger att man inte får tillbaka kortet fastän man har rätt att få det?

Sedan är det ett problem på nätet i diskussionstrådar med människor som lyckas med konststycket att veta någonting som inte är sant...
Citera
2012-02-17, 13:27
Medlem
J.Ks avatar
Om så lång tid passerat har jag svårt att se att dom bara återlämnar körkortet hux flux, det är nog bara att söka nytt körkortstillstånd och göra om proven som gäller.

Inte omöjligt att transportstyrelsen kräver drogtestar innan och efter dock.
Citera
2016-12-17, 14:21
Medlem
Jag tar prover i urin och blod a transportstyrelsens vägnar.
Han skall kontakta transportstyrelsens och höra, är det aktuellt får han ett föreläggande och hör av sig till psyk för att ta prover som den.överläkaren kräver för att intyga drogfrihet. Han får betala själv, alltså inte bara för besöket då det inte räknas som sjukvårdande behandling utan de pengar provet kostar.
Citera
2016-12-17, 23:01
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Det är såhär:

Citat:
Ursprungligen postat av aro8
Jag tar prover i urin och blod a transportstyrelsens vägnar.
Han skall kontakta transportstyrelsens och höra, är det aktuellt får han ett föreläggande och hör av sig till psyk för att ta prover som den.överläkaren kräver för att intyga drogfrihet. Han får betala själv, alltså inte bara för besöket då det inte räknas som sjukvårdande behandling utan de pengar provet kostar.
Du tror inte han har fått sitt körkort nu, snart 5 år efter att frågan ställdes? Vi får se om rockdoll svarar.
Citera
2016-12-17, 23:27
Medlem
TS. Frågeställning är intressant och uppenbart ganska svårt att svara på!
Då alla former ut av brott har en prespektionstid men när det gäller missbruk är det inte klart beskrivet om det finns någon prespektionstid om man tex. varit borta en viss tid från vård,rehabilitering eller helt enkelt inte varit dokumentera misstänkt missbrukare under en längre tid.
Vore intressant om en jurist kan svara på detta!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in