Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-03-01, 22:02
  #25
Medlem
LoveIsHolys avatar
Jag tror inte att det kommer att komma några nya spel så det kan väl vara en ide...

Hur som helst så tror jag knappast att konsolen kommer att stiga i särskilt mycket i värde. Dock så kan du nog få ut ett par tusen. Här: http://retrospelbutiken.se/store/pro...p?produkt=2027 så säljer de ju en begagnade (står inget om skicket) för 750 spänn och din verkar ju vara mycket välbevarad.
Citera
2012-03-02, 23:29
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Du verkar ha bättre koll! Säg att man inte har några spel alls och endast konsolen + kartong, manual och tillbehör i väldigt gott skick. Vad kan man få för det? Här talar vi ju om en konsol som säljs lite här och var liksom. Vet att skicket måste spela roll, men är det tipptopp så är det ju tipptopp. Hur kommer det sig att vissa säljer för ett par hundralappar medan andra kan få iväg för dryga tusenlappen (om inte mer)?

Okunnighet bland köpare eller säljare? Vad är ett rimligt pris för endast en konsol i gott skick?

Men vad som är "tipptopp" är ju en tolkningsfråga... Är själv en NES-samlare, och vad jag kallar dåligt skick kallar många icke-samlare för mint/nyskick... Men en konsoll i orginalkartong är inte värt mycket (senaste jag köpte var för 500 och då var den i absolut nyskick). Men med tradera "lotteriet" kan du nog få en 500-700 för den iaf.
Citera
2012-03-05, 02:31
  #27
Medlem
Rilinds avatar
spara det. hade jag haft det i bra skick osv hade jag inte sålt det.
Citera
2012-04-16, 19:41
  #28
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Det är vanliga CR2032-batterier i dem, finns att köpa i 10-pack för typ $0.99.

var köper man dem och hur byter batterier isf?
Citera
2015-11-13, 02:55
  #29
Medlem
Zcapegoats avatar
Bumpar den här tråden istället för att starta ny eftersom jag är lite nyfiken på vad jag teoretiskt skulle kunna få får mitt. Allt fungerar och originalkartongen är i snuskigt bra skick (se bifogad bild). Påsarna på bilden är påsarna som sladdarna låg i vid köpet. T o m ngn reklamlapp som man fick vid köpet samt de där sakerna med ståltråd i som brukar sitta på sladdar för att surra ihop dem finns kvar i lådan. Det som inte syns på bilden, och som jag också har är Duck Hunt-pistol som funkar samt spelen Super mario 1/duck hunt, 2 och 3, samt Track and Field 2 och Tetris.

Aldrig i livet att jag säljer (spelar ju någon gång ibland), men är lite nyfiken på vad man skulle kunna få om man säljer.

Bild:http://oi65.tinypic.com/23jft3p.jpg
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback