2012-02-23, 23:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Igen då. Har artikeln om skinheads något som helst med knivmordet att göra?
Ja/Nej?

Jag har redan besvarat den frågan med ett ja och förklarat varför därefter. Din läsförståelse är dock inte den bästa....
Citera
2012-02-23, 23:17
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har redan besvarat den frågan med ett ja och förklarat varför därefter. Din läsförståelse är dock inte den bästa....

Det är ju Nis förklaring till montaget du köper. Artiklarna har inte ett skit med varandra att göra. Och det vet du också ock ska därför inte sammanblandas.
Det är NI som förstorar vad som skrivits utifrån vittnen och gör det hela till en attack på skinheads. Eller hur?

Vet du när respektive artikel publicerades? Var det samma dag?
Citera
2012-02-23, 23:23
Medlem
lnterpols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag är inget troll.
Ingen som menar dig. Alla är överens om att Bullen trollar. Sluta mata trollet!

Är det bara jag som får känslan av att det här fallet skulle kunna vara upptakten på en Hollywoodfilm?

En familj får sin bror/son brutalt mördad. Mördaren har tunga kontakter i massmedia som börjar svartmåla mordoffret och framställa mördaren som ett offer istället. Mördaren går fri och börjar arbeta på en av de stora tidningarna.

In kliver Mattias Lindberg (förslagsvis spelad av Matt Damon) och ska ge mordoffret (spelad av Elijah Wood) och hans familj upprättelse. Mördaren (förslagsvis spelad av galen Peter Stormare) går under jorden och hans arbetsgivare låtsas som det regnar.
Senast redigerad av lnterpol 2012-02-23 kl. 23:40.
Citera
2012-02-23, 23:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det är ju Nis förklaring till montaget du köper. Artiklarna har inte ett skit med varandra att göra. Och det vet du också ock ska därför inte sammanblandas.
Det är NI som förstorar vad som skrivits utifrån vittnen och gör det hela till en attack på skinheads. Eller hur?

Vet du när respektive artikel publicerades? Var det samma dag?

NI:s bild stämmer vad jag vet, det finns ingen anledning för mig att ifrågasätta den i varje fall. Gällande när den infällda artikeln publicerades så framgår det i reportaget men eftersom du uppenbarligen inte läst NI:s artikel så är du självfallet inte medveten om det.
Citera
2012-02-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droid59
https://www.flashback.org/sp35838501

Tack för den. Allt pekar på att det är Pelle Jacobsson som bad den anhörige till offret att "dra åt helvete" - Vet du om W och/eller PC är bögar? jag har inget emot bögar, men har noterat att det förekommer bi-bögtrådar när Aschberg, Expo och ca är i farten. - Det tycks var en gemensam nämnare. Närmast ett villkor ibland för att komma in i det allra heligaste.

Pelle Jacobsson
http://www.swedasia.com/images/pelle_cykel.jpg
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-02-23 kl. 23:44.
Citera
2012-02-23, 23:45
Medlem
lnterpols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Tack för den. Allt pekar på att det är Pelle Jacobsson som bad den anhörige till offret att "dra åt helvete" - Vet du om W och/eller PC är bögar? jag har inget emot bögar, men har noterat att det förekommer bi-bögtrådar när Aschberg, Expo och ca är i farten. - Det tycks var en gemensam nämnare.

Pelle Jacobsson
http://www.swedasia.com/images/pelle_cykel.jpg
Den där Pelle ser mer ut som en kiddiefiddler om något.

Att Jacque The Ripper skulle vara åt homohållet är bara dumheter. Han har en stor mängd barn och har ett stort damintresse. Finns inget som tyder på att Aschberg skulle vara sådan heller.

Det här fallet gagnas inte av att man kastar bögrykten på folk. Finns ingen som helst substans i dina funderingar så lägg ner.

Dock så har Pelle Jacobsson en hel del att svara för. Hur han kunde lögnaktigt måla ut ett mordoffer som galen nazistiskt skinhead i uniform.
Senast redigerad av lnterpol 2012-02-23 kl. 23:47.
Citera
2012-02-23, 23:58
Medlem
Droid59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lnterpol

Att Jacque The Ripper skulle vara åt homohållet är bara dumheter. Han har en stor mängd barn och har ett stort damintresse. Finns inget som tyder på att Aschberg skulle vara sådan heller.

Det här fallet gagnas inte av att man kastar bögrykten på folk. Finns ingen som helst substans i dina funderingar så lägg ner.

Dock så har Pelle Jacobsson en hel del att svara för. Hur han kunde lögnaktigt måla ut ett mordoffer som galen nazistiskt skinhead i uniform.
Som jag tidigare tagit upp i tråden tror jag att det finns någon koppling mellan Pelle Jacobsson och Wallner, var de inte kompisar direkt så kände de nog till varandra. Mycket misstänkt med Ws kompis som i artikeln kom upp på redaktionen och grät ut om hur fin människa W var. Det luktar uppgjort lång väg.
Pelle Jacobsson säger ju själv att han brukade sitta på Pelikan på söder, är det inte troligt att Wallner också var där och de träffades? Då är korruptionen på Aftonbladet fulländad.

Notera också att Wallner och Jacobsson har glassjobb dom bil och rese journalister. Söker man på Pelle Jacobsson så dyker han upp på en massa resesajter, verkar vara lite för nära kopplingar mellan en journalist på resebilaga och resebolag. Även om han nu pensionerats så har han nog kucklat en hel del med sina resor och skriverier (promo) om bolag som säljer dessa, hur går detta ihop med rödvinskommunismen?
Citera
2012-02-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lnterpol

PK-Journalislitkåren (vänster) tycks sedan många år ha kollegialt vurm för varandra. Pressarna skall stoppas om några torskat med en liten privatarme i Etiopiens öknar och såg idag hur journalister tom krävt eld-upphör (stoppa kriget!!!) i Syrien eftersom några pantskallar helt frivilligt satt sig på pottan och nu sitter fast i Damaskus. Då skall kriget stoppas!!! så de kan komma ut....

Jag vet att det är fel, men var nyfiken efter att ha studerat EXPOs anställningsprofil under Stieg. (Där Aschberg är ansvarig utgivare) Jag vill påpeka att jag struntar i vad vuxna människor gör frivilligt i sängkammaren, men för hycklerister så kan det ha haft stor betydelse.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-02-24 kl. 00:26.
Citera
2012-02-24, 00:35
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
I skvallerforumets tråd nämnde någon dessutom en artikel i ett nummer av ETC från 80-talet.
https://www.flashback.org/sp35824013
Kanske det skulle vara en tillräckligt vänsterextrem källa för att ses som "tillförlitlig" av de rödgardister som nu skyddar Jacques the Ripper på svenska Wikipedia?

Rota igenom edra tidningsarkiv!

Artikeln finns i nr 5/82: Den sanna historien om mordet på en "skinhead". Ett reportage om händelsen utanför Berns i Stockholm för fjorton dagar sen, av Madeleine Gedin. Rättegången hade då ännu inte inletts och offret och gärningsmannen benämndes "Leffe" respektive "Jörgen". ETC var ju ingen vän av kvällspressen och deras artikel syftade väl i hög grad till att slå Expressen och Aftonbladet på fingrarna i deras skildring av "skinhead-mordet", hur tvåhundra skinheads höll "sorgetåg för en mördad kamrat" etc.
Citera
2012-02-24, 00:45
Medlem
lnterpols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Artikeln finns i nr 5/82: Den sanna historien om mordet på en "skinhead". Ett reportage om händelsen utanför Berns i Stockholm för fjorton dagar sen, av Madeleine Gedin. Rättegången hade då ännu inte inletts och offret och gärningsmannen benämndes "Leffe" respektive "Jörgen". ETC var ju ingen vän av kvällspressen och deras artikel syftade väl i hög grad till att slå Expressen och Aftonbladet på fingrarna i deras skildring av "skinhead-mordet", hur tvåhundra skinheads höll "sorgetåg för en mördad kamrat" etc.
Så det fanns åtminstone någon tidning som protesterade mot massmedias sjuka hets mot mordoffret. Tyvärr nådde ju tidningar som ETC ingen större läsekrets så det gjorde nog varken till eller från i det här fallet.

Om till och med en vänstertidning vid den här tiden protesterade mot skildringen av mordoffret Nordenmark så kan man ana att någonting var fullständigt genomruttet i medierapporteringen.

Dock så jobbade Madeleine Gedin för Aftonbladet år 1981 så hur mycket kan man hoppas på att den där artikeln i ETC är sann?
Senast redigerad av lnterpol 2012-02-24 kl. 01:04.
Citera
2012-02-24, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droid59
Som jag tidigare tagit upp i tråden tror jag att det finns någon koppling mellan Pelle Jacobsson och Wallner, var de inte kompisar direkt så kände de nog till varandra. Mycket misstänkt med Ws kompis som i artikeln kom upp på redaktionen och grät ut om hur fin människa W var. Det luktar uppgjort lång väg.
Pelle Jacobsson säger ju själv att han brukade sitta på Pelikan på söder, är det inte troligt att Wallner också var där och de träffades? Då är korruptionen på Aftonbladet fulländad.

Notera också att Wallner och Jacobsson har glassjobb dom bil och rese journalister. Söker man på Pelle Jacobsson så dyker han upp på en massa resesajter, verkar vara lite för nära kopplingar mellan en journalist på resebilaga och resebolag. Även om han nu pensionerats så har han nog kucklat en hel del med sina resor och skriverier (promo) om bolag som säljer dessa, hur går detta ihop med rödvinskommunismen?

Vad är kännetecknande för just rödvinskommunismen och hur går den att skilja från andra typer av kommunism? Källa på att Pelle Jacobsson någonsin uttalat kommunisktiska sympatier?

Tack på förhand.
Citera
2012-02-24, 03:06
Medlem
Sjukt, men föga oväntat, att etablissemangsmedia lär lägga locket på trots att de själva livnär sig på att gräva i folks förflutna. Hade gärningsmannen varit "högerextremist" kan jag inte se hur det skulle passera obemärkt förbi om denne jobbat inom media eller haft ett offentligt jobb.

Och Aschberg som hänger med en mördare skulle vara den förste att använda det emot Åkesson om det visade sig att han var kamrat med någon som mördat.

Såg verkligen en grön bomberjacka framför mig när jag bara läste texten. Så är det en vanlig jacka? Snacka om demagogi. Har några nummer av tidskriften Salt hemma där man påminns om hetsjakten på "skinnskallar" under tidigt 2000-tal. Vill minnas att Göran Persson precis innan Salemmordet skrivit en debattartikel om att "krossa dem". Helt OK att hetsa och använda det mest drastiska vokabuläret mot svenska ungdomar som hamnat snett. De verkliga kriminella vågar dock ingen attackera.
Senast redigerad av narcissist_ 2012-02-24 kl. 03:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in