2012-04-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Riktigt tråkigt att det inte blev något av detta. Nyheten nådde inte ens till Avpixlat, än mindre till någon av de etablerade medierna.

Säg till om du får svar. Om inte annat så vore det åtminstone intressant att höra vad han själv har att säga om saken.
Har skickat 4-5 mail men har inte fått några svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag ögnade igenom bilagan DN Motor igår. Wallner syntes inte till. Kanske han har fått nya uppgifter sedan läsarna bryskt påmints om att han är en bestialisk knivmördare?
Wallner skrev senast i gårdagens DN-Motor.

Bland bilhandlare är det många som lyssnar när Wallner tas upp.
Vem vill bli sammankopplad/recenserad av en mördare?
Citera
2012-04-24, 11:33
Medlem
Hej!
Även om tråden verkar dö ut har den gjort stor nytta.
Vi vet att media smygläser FB och en och annan journalist har lärt sig av inläggen att skärpa sig.

De förstår att vi bevakar och ger dem moteld när de missbrukar sin maktställning.
Citera
2012-04-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
Hej!
Även om tråden verkar dö ut har den gjort stor nytta.
Vi vet att media smygläser FB och en och annan journalist har lärt sig av inläggen att skärpa sig.
De förstår att vi bevakar och ger dem moteld när de missbrukar sin maktställning.

Tvärtom. De lär sig ingenting. De radikaliseras istället och sluter sig allt mer samman. De har underskattat folkets intelligens, vilket säger mer om dem själva än sina läsare. DN har inte bara denna tråkiga mordhistoria. Idag anlitar de underättelsetjänsten EXPO närmast som sin privata alternativa Aschbergstyrda journalisthögskola när de skall "fylla på". DN kultur har särat mest av alla och låtit EXPO närmast helt ta över redaktionen ideologiskt.
Citera
2012-04-24, 19:44
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Tvärtom. De lär sig ingenting. De radikaliseras istället och sluter sig allt mer samman. De har underskattat folkets intelligens, vilket säger mer om dem själva än sina läsare. DN har inte bara denna tråkiga mordhistoria. Idag anlitar de underättelsetjänsten EXPO närmast som sin privata alternativa Aschbergstyrda journalisthögskola när de skall "fylla på". DN kultur har särat mest av alla och låtit EXPO närmast helt ta över redaktionen ideologiskt.

Dessvärre troligen en riktig iakttagelse.

Önskar att det fanns en alternativmedia som granskade vad "normalmedia" håller på med.
Som kartlade och offentligt redovisade maktstruktrurerna inom Media. Granskade Mediemakthavare som Wolodarski, Scherman och Aschberg.

Det skulle va mycket intressant att veta hur Peter Althin lyckades vända den relativt hårda Tingsrättsdomen till den näst intill frikännandedomen hos Hovrätten.

Det skulle också va intressant att veta om det finns något samband med den för Wallner lyckosamma domen och att Peter Althin blivit omhuldad Kändisadvokat i Media.

Förhoppningsvis kommer sociala media att utvecklas till en motvikt till "tredje statsmakten".
Citera
2012-05-05, 15:32
Medlem
lampross avatar
Det finns något som heter DN.se. Det är DN:s nätupplaga. I överkant på sidan har man bildbylines, cirka tre åt gången. En bildbyline är en bild av ansiktet på en skribent. Klickar man på en av dessa kommer man till respektive ansiktes senaste krönika.

För någon minut sedan (cirka 15.25, lördag cinqo de mayo) surfade jag in på DN. http://www.dn.se/ Jag möttes då av Jacques the Rippers ansikte. Han fanns där som en av de topplagda bildbylinerna. Det har jag inte sett på länge. Är han inne från kylan nu...?

Frågor: 1) Är detta rätt av DN, att rehabilitera medarbetare så här? 2) Bryr sig läsarna, ger Wallners ansikte goda vibbar? Försök svara neutralt. Mina svar på frågorna är: nej, samt nej. Men det kanske bara är jag.
Senast redigerad av lampros 2012-05-05 kl. 15:45.
Citera
2012-05-05, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Det finns något som heter DN.se. Det är DN:s nätupplaga. I överkant på sidan har man bildbylines, cirka tre åt gången. En bildbyline är en bild av ansiktet på en skribent. Klickar man på en av dessa kommer man till respektive ansiktes senaste krönika.

För någon minut sedan (cirka 15.25, lördag cinqo de mayo) surfade jag in på DN. http://www.dn.se/ Jag möttes då av Jacques the Rippers ansikte. Han fanns där som en av de topplagda bilbylinerna. Det har jag inte sett på länge. Är han inne från kylan nu...?

Frågor: 1) Är detta rätt av DN, att rehabilitera medarbetare så här? 2) Bryr sig läsarna, ger Wallners ansikte goda vibbar? Försök svara neutralt. Mina svar på frågorna är: nej, samt nej. Men det kanske bara är jag.
Håller dig Lennart, Wallner är en mördare som får VIP-behandling av DN, förjävligt. Så arbetar PK-regimen, daltar och gullar med visa människor
Svar på dina frågor: nej, nej.

OT: fått ny praktikplats efter "Svenssonaffären"?
Citera
2012-05-05, 16:34
Medlem
UT64s avatar
Citat:

För någon minut sedan (cirka 15.25, lördag cinqo de mayo) surfade jag in på DN. http://www.dn.se/ Jag möttes då av Jacques the Rippers ansikte. Han fanns där som en av de topplagda bildbylinerna. Det har jag inte sett på länge. Är han inne från kylan nu...?

Har knivdåren ens varit ute i kylan?

På dina frågor är helt enkelt svaret att Wallner fick brallorna nerdragna av en "högerextrem" tidning.
Det gör att samtliga media tänker skydda honom till sista andetaget. Det hade varit
annorlunda om Janne Josefsson i Uppdrag Granskning tagit upp saken. Nationell Idag har
helt enkelt resten av media som fiender.
Citera
2012-05-05, 22:24
Medlem
bernankes avatar
Läs även Wallners artikel som publicerades online idag, där han återigen provocerar oss som försöker avslöja honom för det han är, med diskreta antydningar till mordet. Är han måhända stolt över det han har gjort? Jag börjar nästan tro det.
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques Wallner
Ibland händer stora saker i det lilla. I nyhetsströmmen blir det lätt så att de kommer bort. En rad här, något omnämnande där och sedan slut på uppmärksamheten.
Påminner som ett visst knivmord utanför Berns eller? Nej, nej, det handlar om:
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques Wallner
Jag syftar så klart på att så små och lågt prissatta bilar som VW-koncernens trio Volkswagen Up, Seat Mii och Skoda Citigo har fått autobromssystem!

Provocerande, minst sagt!
Citera
2012-05-08, 09:46
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
...

Det skulle va mycket intressant att veta hur Peter Althin lyckades vända den relativt hårda Tingsrättsdomen till den näst intill frikännandedomen hos Hovrätten.

...

Föga förvånande samma Althin som satt och snyftade om Mehdi:

http://www.google.co.uk/url?sa=t&rct...vYKXA8SRHnej4Q

Han verkar ha blivit multikulturens och PK-vänsterns domstolsenforcer.
Citera
2012-06-01, 11:29
Medlem
Här var det livat.....

Wallner är glömd, något nytt har tagit över, så blir det alltid.

Som gammal Jägarsoldat skulle alltid fi oskadliggöras till 100%.....
Citera
2012-06-01, 18:17
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
Här var det livat.....
Visst. Jaques the Ripper-historien tog inte fart och blev "viral", genomträngde inte MSM:s glastak. Den var kanske bara "just one of these things". Men sett i kontexten av den döende PK-ismen, med hållpunkter som Ullenhags misslyckade mytmotverkning, Benkes DN-krönikor mot vänsterismen, Reinfeldts erkännande att svenskar existerar, Uppdrag Granskning om reaktionära imamer plus att svenska partiledare i gemen inte längre uttalar sig svenskfientligt längre, så var detta elitens mörkande av Wallners bakgrund, ja dess upphöjande av honom till MSM:s höjder - det var ännu en diskret spik i kistan på PK:ismen.

Sanna mina ord: PK dör i sommar.
Citera
2012-06-01, 23:09
Medlem
Citat:

Sanna mina ord: PK dör i sommar.

Då måste Stockholms innerstad sjunka ner i havet. - Snarare radikaliseras kulturmarxismen precis som dåren Breivik förutspått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in