Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-06, 02:04
  #409
Medlem
Oscar-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Jag har aldrig rökt cigariller, men jag har rökt en del cigarrer.
Vilket märke av cigariller är att rekommendera? Vilka märken är vanligast i Sverige? Billigast?`

Jag föredrar Café Crème Arôme utan filter, smakar och doftar mycket fint! Kostar under 50-lappen (10-pack) och kan hittas i vilken kiosk som helst!

Har för mig att Café Crème är världens bäst säljande cigarill, rätta mig någon om jag har fel?

Favoritcigarillen är dock Cohiba Club, men kostar därefter :(
__________________
Senast redigerad av Oscar-san 2012-05-06 kl. 02:07.
Citera
2012-05-06, 12:59
  #410
Medlem
Har en cigarill som på något jävla vis har gått av på hälften, så min fråga är om den fortf går att tända på eller ska den gå i soptunnan?
Citera
2012-05-29, 00:00
  #411
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar-san
Jag föredrar Café Crème Arôme utan filter, smakar och doftar mycket fint! Kostar under 50-lappen (10-pack) och kan hittas i vilken kiosk som helst!

Har för mig att Café Crème är världens bäst säljande cigarill, rätta mig någon om jag har fel?

Favoritcigarillen är dock Cohiba Club, men kostar därefter

Café Crème Arôme ska jag testa. Räcker det att säga att man ska ha ett par "Cafe Creme" för att expiditen ska förstå? :P

Hur länge håller ett paket med cigariller innan de blir allt för torra och äckliga att röka?
Citera
2012-05-29, 17:31
  #412
Medlem
Oscar-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Café Crème Arôme ska jag testa. Räcker det att säga att man ska ha ett par "Cafe Creme" för att expiditen ska förstå? :P

Hur länge håller ett paket med cigariller innan de blir allt för torra och äckliga att röka?

Det finns fyra olika sorters Café Crème och arôme finns med och utan filter, det är nog bäst att du säger att du vill ha "Café Crème, Arôme med/utan filter

Har faktiskt ingen koll på hur länge cigarillerna håller utan att de blir dåliga. Brukar röka mina ganska omgående, inom loppet av några dagar.
Citera
2012-08-11, 13:12
  #413
Medlem
Mr.Conservatives avatar
Funderar på att inhandla ett paket lite finare cigariller. Hur lång tid kan man förvara paketet i vanlig rumstemperatur innan de torkar ut? Känns i nuläget inte värt att köpa en humidor.
Citera
2012-10-23, 09:41
  #414
Medlem
Khils avatar
Café Crème Original. Fantastisk smak där aromen är den största upplevelsen!
Citera
2012-10-23, 17:45
  #415
Medlem
gubbfanskapets avatar
Klart man röker cigariller! Café Creme är en favorit, riktigt trevligt till en kopp kaffe.
Citera
2013-01-19, 11:04
  #416
Medlem
Mr.Conservatives avatar
Tja! Blev hänvisad hit från cigarrtråden. Skrev följande där:

Citat:
Behöver tips på lite mildare cigariller. Vill gärna ha något att röka ibland till vardags - cigarrer tar för lång tid, och vanliga cigaretter har jag tröttnat på.

Någon?
Citera
2013-01-19, 14:09
  #417
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Conservative
Tja! Blev hänvisad hit från cigarrtråden. Skrev följande där:



Någon?

Al Capone Pockets är nog de mildaste jag har provat. Annars är det mesta med filter ganska milt enligt min åsikt. Jag skrev ett inlägg för några sidor sedan där jag recenserade en del cigariller. Många var då alldeles för starka tyckte jag, men nu har jag vant mig och tycker att det mesta är ganska milt.

Jag tycker att du ska testa ett par olika och sedan bedöma själv. Café creme orginal och Café creme aroma filter kanske kunde vara något att börja med och utgå ifrån. I nuläget skulle jag säga att Café creme orginal är min favorit.

När det gäller lite dyrare cigariller (Cohiba, Montechristo osv.) är jag tyvärr inte så insatt. Skulle dock tro att det bästa är att börja med de märken jag nämnde först.
Citera
2013-01-19, 22:37
  #418
Medlem
Mr.Conservatives avatar
Citat:
Al Capone Pockets är nog de mildaste jag har provat. Annars är det mesta med filter ganska milt enligt min åsikt. Jag skrev ett inlägg för några sidor sedan där jag recenserade en del cigariller. Många var då alldeles för starka tyckte jag, men nu har jag vant mig och tycker att det mesta är ganska milt.

Jag tycker att du ska testa ett par olika och sedan bedöma själv. Café creme orginal och Café creme aroma filter kanske kunde vara något att börja med och utgå ifrån. I nuläget skulle jag säga att Café creme orginal är min favorit.

När det gäller lite dyrare cigariller (Cohiba, Montechristo osv.) är jag tyvärr inte så insatt. Skulle dock tro att det bästa är att börja med de märken jag nämnde först.

Tack för svaret!

Café creme har jag testat, men gillade dem inte så mycket. Kanske var de i dåligt skick (inhandlades i en vanlig spel/tobaksaffär). Nästa gång jag köper får det bli i en riktig cigarrbutik, kanske Brobergs på Östermalm.

Blir nog att testa Cohiba eller Montechristo, då jag har hört att en mer insatt kompis gillar dem. Kanske lite starka, men ska det va så ska det! Någon som vet vilka av de två som är mildast och bäst för nybörjare?
Citera
2013-01-19, 22:56
  #419
Medlem
Kan varmt rekommendera Al Capone Irish coffee! Röken känns len i halsen och smakar, surprise surprise, kaffe. Någon som kan rekommendera någon annan Al Capone sort? Jamaican Rum sägs vara go'..
Citera
2013-07-28, 12:32
  #420
Medlem
stureplan08s avatar
Cigariller mina vänner, det är guds gåva till mannen.

Sofistikerade män med klass undviker cigaretter "kärringpinnar" i allra högsta grad.

Pipa och cigariller, vad vore min tillvaro utan det?

I skrivandes stund dricker jag Espresso och avnjuter en cigarill.

Livskvalitet. Hoppas ni på FB ser till att addera det till er vardag.
__________________
Senast redigerad av stureplan08 2013-07-28 kl. 12:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback