Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-03, 09:33
Medlem
R.Bloodworths avatar
Tibia lever än i dag, om än väldigt annorlunda. Men Tibia som jag spelade, måste varit mellan 2000-2005 innan jag slutade, var fantastiskt, och jag är också beredd att kalla det för det bästa spelet.

Total frihet. Spelarna skapade världen precis som vi människor gjort iRL. Politiken, krigen, priser, business, inflation, produktion av vapen i alla dess former, det oförutsägbara och äventyrliga varje gång du lämna en stad och begav dig ut i vildmarken, osv.

Jag vet inte hur Tibia sett ut sedan 2005-2008 ca, men från 2000-2005 så håller jag med om att det är det absolut bästa spelet någonsin, även om många kommer döma Tibia för dess grafik.
Citera
2024-06-03, 10:18
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Tibia lever än i dag, om än väldigt annorlunda. Men Tibia som jag spelade, måste varit mellan 2000-2005 innan jag slutade, var fantastiskt, och jag är också beredd att kalla det för det bästa spelet.

Total frihet. Spelarna skapade världen precis som vi människor gjort iRL. Politiken, krigen, priser, business, inflation, produktion av vapen i alla dess former, det oförutsägbara och äventyrliga varje gång du lämna en stad och begav dig ut i vildmarken, osv.

Jag vet inte hur Tibia sett ut sedan 2005-2008 ca, men från 2000-2005 så håller jag med om att det är det absolut bästa spelet någonsin, även om många kommer döma Tibia för dess grafik.

Började spela igen med några kompisar för några år sedan, och spelet är helt förstört. Man kan i princip köpa pengar genom att köpa Premium (scrolls?) tror jag de heter, och sälja för in-game guld. Sen kan du köpa XP buffs osv. Så ska du ha någon chans emot andra så måste du punga ut massa pengar konstant på spelet.

Detta var dock några år sedan, har nog blivit ännu värre idag. Är nästan rädd för att ta reda på't.
Citera
2024-06-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Is there any way to contact you somewhere else? I cant send private message to you due to your low post count.
Do you use instagram? If you do, contact me there @cillanunes
Citera
2024-06-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Började spela igen med några kompisar för några år sedan, och spelet är helt förstört. Man kan i princip köpa pengar genom att köpa Premium (scrolls?) tror jag de heter, och sälja för in-game guld. Sen kan du köpa XP buffs osv. Så ska du ha någon chans emot andra så måste du punga ut massa pengar konstant på spelet.

Detta var dock några år sedan, har nog blivit ännu värre idag. Är nästan rädd för att ta reda på't.

Precis, idag är spelet pay2win... men det finns fortfarande "stormakter" på servers i helt absurda volymer av brazilianska spelare.

Spelet är inte detsamma, tibia var dock det bästa spelet även om det är i 2D
Citera
2024-06-05, 08:23
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo

Det suger!

När de började införa så att man kunde köpa runor och ammunition direkt från shops så dog spelet. Det fanns något väldigt charmigt och värdefullt i att sorcerers kunde skapa en bp SD, och detta tog ordentligt med tid. Spelarna stod för produktionen och skapade en marknad, nu kan man köpa allt från shops...usch.

En annan sak som var så underbart med gamla Tibia var att det var ren pvp / skills. En lvl 50 kunde outplaya en lvl 90+ om denne hade tillräckligt bra pvp / aim. Tråkigt att de "dummat" ned tibia med åren.

Osäker på om vi någonsin kommer få se ett så öppet spel som Tibia 2000-2005 (om det inte höll i sig längre, men slutade runt den tiden). Vi fick servern av spelutvecklarna, och vi spelarna gjorde servern, vi satte upp "regeringar", marknader och allt. Ahh, gamla goda tiderna Tibia, vilket spel!
Senast redigerad av R.Bloodworth 2024-06-05 kl. 08:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in