• 6
  • 7
2012-02-26, 02:34
Medlem
DexterWardens avatar
Det r dock allmnt knt att J.K.R. faktiskt plagierade. Nja. "Plagierade" och "plagierade"; om jag skulle vilja lra mina barn om andra vrldskriget, Hitler, antisemitism, etc, skulle jag lsa Harry Potter-bckerna fr dem. Jag skulle inte visa dem Star Wars-filmerna.
Citera
2012-02-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DexterWarden
Det r dock allmnt knt att J.K.R. faktiskt plagierade. Nja. "Plagierade" och "plagierade"; om jag skulle vilja lra mina barn om andra vrldskriget, Hitler, antisemitism, etc, skulle jag lsa Harry Potter-bckerna fr dem. Jag skulle inte visa dem Star Wars-filmerna.

Det beror ju lite p.

Jag skulle INTE visa sista harrypotter-filmerna fr barn, dremot skulle jag inte ha ngra problem att visa dom sista (jar-jar binks!) starwars-filmerna fr barn. Harry Pothead blir betydligt mrkare i dom senare filmerna.
Citera
2012-02-26, 22:39
Medlem
Qnazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokerr
Jag kan tnka mig att det blir en bok i en helt annan genre. Var det inte tal om att hon skulle skriva en deckare fr en herrans massa r sedan? Jag r faktiskt vldigt frtjust i hennes stt att skriva och uttrycka sig, s jag ser fram emot ngot nytt frn henne

Jag lutar ocks t det. Tidigare har hon sagt att hon skulle ha svrt att skriva fantasy igen eftersom hon r s inne i HP-vrlden, hon skulle ha svrt att skapa en ny. Har ocks hrt att hon r intresserad av att skriva mer politiska bcker.

Jag tror p en bok med lite mer ppen romans i och det ska bli s jvla najs! Vad det n blir s blir det nog en bok med en del spnning och hrliga karaktrer, och relationer karaktrer emellan. Kvinnlig huvudkaraktr gissar jag p ocks, kanske en ensamstende mamma?

Slut p mina gissningar. Kul ska det bli i alla fall!
Citera
2012-04-12, 17:12
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
J K Rowling's new novel for adults is to be titled The Casual Vacancy and will be published worldwide on 27th September.

Publisher Little, Brown said the book was the "blackly comic, thought-provoking and constantly surprising" tale of what happens in the English village of Pagford after parish council member Barry Fairweather dies unexpectedly.

http://www.thebookseller.com/news/ne...ck-comedy.html
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in