2012-03-02, 22:23
Medlem
euromixerss avatar
http://svt.se/2.33731/1.2730539/58-a...39&lpos=rubrik

Polisen döljer ju mängder med fakta.
Citera
2012-03-02, 22:24
Medlem
Var tog Håkans psyckel och tält vägen?

Letar Polisen aktivt efter nämnda ägodelar med Håkan i baksätet?

Är Polisen Växjö kapabla att leta efter försvunnet gods?

Psyckelsemester i Växjö med Håkan Ljugholt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Dottern skriver ju:Min far har artros och dåliga leder i knäna. Han får väldigt ont när det är kallt ute, och vad jag vet har han ont i både händer och rygg fastän han förnekar det.

Om detta nu är sant är det ganska strongt att cykla 12 mil med ett tält. Men jag har en undran: Är det brottsligt att ljuga om vad som egentligen hänt?

Den dottern kan du nog tänka bort - Ingen dotter sitter och skriver här som inte har en aning om vad som hänt sin egen far ..Visst,,,det var inte hennes far utan en karl mamman letat upp...helt otrolig historia....Hoppas polisen kopplas in och kan spåra ip-numret
Citera
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Hela historien är helt mysko, jag har svårt att tro på den sista versionen, att H cyklade iväg "utan mål"
tidigt på morgonen utan skor, utan ytterrock...

TS, hans "dotter" skrev: "Min far har artros och dåliga leder i knäna. Han får väldigt ont när det är kallt ute, och vad jag vet har han ont i både händer och rygg fastän han förnekar det".
,
Antingen har han blivit hotad, eller då har de betalat en lösensumma för honom, för H & familj har något "skumt i baggaget", dvs svart business som kommer fram om kidnapparna blir fångade och de vill inte att det kommer fram.

TS är väl medveten om vad som hänt. Ja, i vart fall är det min fasta övertygelse.
Citera
Medlem
PandorasAsks avatar
Om han cyklat i väg, varför märkte ingen att cykeln är försvunnen??
Citera
2012-03-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Var tog Håkans psyckel och tält vägen?

Letar Polisen aktivt efter nämnda ägodelar med Håkan i baksätet?

Är Polisen Växjö kapabla att leta efter försvunnet gods?

Psyckelsemester i Växjö med Håkan Ljugholt?
Kanske var med i sexlekar där man binder varandra med silvertejp?
Citera
2012-03-02, 22:25
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Om en person väljer att försvinna och dyker upp 13 mil senare i en dålig kondition utan det finns några andra inblandade som gjort någon illa. Märk väl att det var någon Blåslampa som startade tråden där personen vädjade om hjälp för pappan var försvunnen. Efter några inlägg var det inte pappan - utan mammans partner. Det hela luktar faktiskt otroligt konstigt . Jag är glad att vi har en skärpt poliskår...Sanningen hoppas jag vi får - men jag förstår inte varför en karl frivilligt försvinner och hittar på en massa skit..Vad döljer dessa personer?
Fokus hos blåslampa kan väl knappast ha varit att det var hennes styvfar som har fungerat som hennes pappa sedan hon var fem år gammal.
Citera
2012-03-02, 22:26
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Den dottern kan du nog tänka bort - Ingen dotter sitter och skriver här som inte har en aning om vad som hänt sin egen far ..Visst,,,det var inte hennes far utan en karl mamman letat upp...helt otrolig historia....Hoppas polisen kopplas in och kan spåra ip-numret
Mamman och Håkan hade varit ihop i många år.
Citera
2012-03-02, 22:27
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Exakt min tanke. GM kan mycket garna ha kommit med hot, mycket mojligt mot HI's familj. Detta har da skramt HI till den grad att han tar tillbaka sin historia och hittar pa en ny.

Nej! GM sitter och gråter i samma rum som BO nu!
Det finns inga hot mot familjen, förutom att en familjemedlem behöver vård på BUP.
Citera
2012-03-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Eller så har HI mördat en annan människa och försökte/försöker förvilla polisen....
Citera
2012-03-02, 22:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Det är inte straffbart att vara deprimerad...Om han inte är deprimerad så är han någon form av defekt och det är inte heller straffbart...

Jag tycker synd om honom och hans anhöriga. Utan att känna honom, inte ens sett honom, ja, annat än på bild, så kan jag konstatera att den här mannen inte mår bra, efter det han enligt media berättat.

Om det stämmer, som du tidigare skrivit att du är polis, så tycker jag att det är ledsamt att du inte insett att din roll inte är att döma. Din roll är att få en bra berättelse från alla inblandade parter utan att ta ställning.

Ditt sätt att "skrika ut" att han ska "få betala" gör att jag betvivlar att du har det yrke du utger dig för att ha. Om du faktiskt är polis så har mitt förtroendekapital sjunkit för polisen och det är din förtjänst.
Jag trodde att det framgick, då jag la in en liten smiley i inlägget, att jag inte är polis.

Jag tycker fortfarande, om han själv har dragit igång detta, att han är skyldig en massa skattepengar. Men som jag skrev, kan han visa upp ett läkarintyg, så fine.
Citera
2012-03-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Ännu konstigare att man först tänker på flashback om det finns känslor bakom...Inte skulle varken du eller jag sitta och knappa på ett tangentbord om ngn som vi tycker om försvinner - och förmodas död - sitter framför datorn?..Nej du...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in