2012-03-02, 22:29
Medlem
Har inte läst hundra sidor på tråden. Har någon redan gissat på att HI anlitade ryssar/polacker/rumäner/ungrare/mm till sina uppdrag och betalade för dåligt helt enkelt? lite hederlig spö i skogen fick han för det....ja..shit happens if you give shit
Citera
2012-03-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamurajWoman
Har inte läst hundra sidor på tråden. Har någon redan gissat på att HI anlitade ryssar/polacker/rumäner/ungrare/mm till sina uppdrag och betalade för dåligt helt enkelt? lite hederlig spö i skogen fick han för det....ja..shit happens if you give shit
Så måste det ju vara...kanske.
Citera
2012-03-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fokus hos blåslampa kan väl knappast ha varit att det var hennes styvfar som har fungerat som hennes pappa sedan hon var fem år gammal.

Dessutom är en pappa alltid pappa...mycket märkligt kalla en utomstående person för pappa...
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Knappast att han varit ensam..Tror nog aldrig vi får veta hur det egentligen gått till. Ja, vem vill lägga familjen, eller delar av den?

Nej, det lär vi inte få veta. Om inte familjen utsätts för något ytterligare.
Citera
Medlem
Stureplan1s avatar
visste DIREKT att de va nåt som inte stämde när han dök upp...

ungefär samma känsla som med bandyfarsan.....
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Nej! GM sitter och gråter i samma rum som BO nu!
Det finns inga hot mot familjen, förutom att en familjemedlem behöver vård på BUP.

Är det så här du tänker?

https://www.flashback.org/sp35995587
Citera
Bannlyst
Vart ligger det här stället med gloryhole? Där kanske HI varit. Det äckliga stället.
Citera
Medlem
Citat:
Jaha. Den "medtagenheten" var nog inte så kraftig med tanke på att han orkade lämna sjukhuset för egen maskin...

Helt klart är att du inte har en aning om hur svensk sjukvård fungerar idag. Hamnar du på sjukhus, åker du hem så snart du KANSKE klarar det.

F.ö. tycker jag det är milt sagt oroväckande när inte ens utbildat folk ser hela bilden för tösen och hur hon mår. De första 5 åren verkar halta med fadersfigur i bakgrunden. Den absolut viktigaste människan i en liten flickas liv är pappa. Det är han som ska sitta på piedestalen. I hennes fall verkar det inte ha funnits någon att sätta där under de första åren.

Att HI har intagit den platsen på ett bra sätt märks helt klart. Naturligtvis finns vissa spår kvar av hennes tidiga barndom. Det fungerar inte som något hokuspokus, så att hennes första år skulle raderas helt, bara för att en just pappafigur kommer in i hennes liv. Men jag kan se att hon har klarat sig väldigt bra. Det får man tillskriva mamman och HI som ett stort plus i kanten.
Citera
2012-03-02, 22:32
Medlem
MonsieurRafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Nej! GM sitter och gråter i samma rum som BO nu!
Det finns inga hot mot familjen, förutom att en familjemedlem behöver vård på BUP.

Du är fast beslutet om att trådskaparen är den som anordnat detta? Förvånar mig dock inte om så är fallet med tanke på dennes psykotiska inlägg och agerande i hela frågan. Både frugan och dottern verkar smått neurotiska som direkt tar bort sina facebook när detektivbyrån drar igång här.
Citera
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Blodet är, enligt mina tankar, allt för perfekt utplacerat. Ja, det fanns på tidningen och på trappan, där det syns. Det är inte bara på tv det går att söka spår av endera eller andra sorten lite varstans...
Blodet, efter en misshandlad person, hamnar "lite var som helst". Hela grejen känns iscensatt, genom att kaffet är på, frukosten framdukad osv..

TS ger också vissa vibbar, jag bugar mig o jag har fel och ber allra ödmjukast om ursäkt om jag har fel. TS "går ut hårt" för att sedan försvinna.
Jag själv är ingen måttstock för hur en människa "ska uppföra sig" i en situation som den här. Dock kan jag fundera lite över hur man i en pressad situation väljer att starta en tråd, för att då diskussionen är igång, dra sig tillbaka med orden "jag orkar inte"..

Du har varit inne på detta förut. Men det vore intressant om du ville förklara varför han skulle iscensätta detta drama! Och ge sig ut på cykel helt planlöst och dåligt utrustad......

Dessutom så skulle han säkerligen inte berättat för familjen, och dotterns agerande på FB verkar för mig helt naturligt. Och det är väl inte konstigt att hon drog sig tillbaka!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Vart ligger det här stället med gloryhole? Där kanske HI varit. Det äckliga stället.
HI kanske har varit på nåt sånt äventyr, inte så kul att ropa ut nåt sånt
Citera
2012-03-02, 22:33
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
http://svt.se/2.33731/1.2730539/58-a...39&lpos=rubrik

Polisen döljer ju mängder med fakta.
Tydligen. Vad betyder t ex: (se min fetmarkering)

"Inte heller 58-åringen är misstänkt för något brott. Detta trots att han ljugit för polisen.
-Efter konsultation med olika beslutsfattare har vi kommit fram till att han inte heller är misstänkt för något brott som det ser ut just nu, säger Robert Loeffel."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in