2012-02-28, 16:11
Medlem
Mr-Derps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Ok ett antal saker som kanske tagits upp, men som tål att repeteras:

1. Har han föräldrar/nära släkt som drabbats av stroke eller liknande hjärnblödning i 50-70års-ålder? Har han andra riskfaktorer för det (rökning, bukfetma nämndes ju så det är JA på den, alkohol, matvanor, träning, stress) ?

2. Har "S" kontrollerats noga, är han av utländsk härkomst och har han nånstans i världen varit misstänkt för och/eller inblandad i inbrott även i hus han jobbat i eller haft nån sorts koppling till? Har han möjliga bekanta eller kollegor som kan tänkas vilja länsa kunder/kunders grannar? Tänk på Långared, byggsvin från öst finns tyvärr mängder av, dom kan verka vettiga som Polska grannarna i nämnda fall.

3. Hur ligger det till med tidningsbudet, har efterföljande och/eller tidigare kunder fått sina tidningar? Delar budet först eran sida gatan och sen andra, kan han sett något på tillbakavägen? I VTDs (Västsveriges tidningsutdelares) cykelkärror får en 100kg + kropp lätt plats, vissa har tidningar över den vikten med sig ut när dom cyklar iväg. Budet måste förhöras och kollas noga, vissa bud kör även svartanställda från t.ex Afrika som aldrig finns på papper men som kör skift för halva lönen i näven.

4. Andra inom byggbranschen och/eller privatliv (otrohet av olika sorter kan ALLA vara inblandade i) som kan haft fuffens för sig?

5. Du är styvdotter, var är hans riktiga barn/släkt, några skumma typer där eller i umgänget i övrigt? Hur stabil i huvudet är DU är sista men kanske ibland viktiga frågan?

Menar inget illa utan belyser bara ett antal punkter som kan ligga bakom. Mycket mycket mystiska saker kan hända av sjukdomar, fysiska som psykiska, men visst luktar det skum inblandning här.

för det första har TS sagt att denne inte kommer diskutera mer på forumet

1: titta på bilden av honom.. han är en typisk 60-åring i OK kondis om man får dra den slutsatsen..
2: Han ser svensk ut, svenskt namn.. vad menar du med resten?
3: hans tidning låg på marken.. och tidningsbudet e förhört.. läs tidigare inlägg..
4: ALLA företagare kan råka ut för "fuffens".
5: Hon svarar inte.. men familjen har varit som de e sedan -98 om jag inte minns fel..

läs topicen.. det ger dig mer..
Citera
2012-02-28, 16:15
Bannlyst
Risken för att firman anlitat utländsk arbetskraft tycker jag är stor. Har han sedan på något vis försökt blåsa de här personerna så är det ju klart att det kan vara ett stort motiv. Polacker eller öst-stats människor är inte att leka med även om de är billiga i drift.
Citera
2012-02-28, 16:24
Medlem
Spindelfridas avatar
Är det ingen som tänkt tanken att mannen möjligen har iscensatt sitt eget försvinnande??
Citera
2012-02-28, 16:26
Medlem
cirkulationsplatss avatar
Hoppas verkligen din far kommer till rätta och att han mår bra.
Citera
2012-02-28, 16:26
Medlem
argtants avatar
Har ni ringt runt till närliggande sjukhus, han kanske har skadat sig eller blivit sjuk på något sätt?
Citera
2012-02-28, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av argtant
Har ni ringt runt till närliggande sjukhus, han kanske har skadat sig eller blivit sjuk på något sätt?

Läs tråden så har du svaret.
Citera
2012-02-28, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Är det ingen som tänkt tanken att mannen möjligen har iscensatt sitt eget försvinnande??
Det möjligheten finns, men varför kasta tofflor och slå sig själv på näbben så det stänker blod?
Vad skulle syftet vara att lägga ut "rök"?
Citera
2012-02-28, 16:34
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Derp
för det första har TS sagt att denne inte kommer diskutera mer på forumet

1: titta på bilden av honom.. han är en typisk 60-åring i OK kondis om man får dra den slutsatsen..
2: Han ser svensk ut, svenskt namn.. vad menar du med resten?
3: hans tidning låg på marken.. och tidningsbudet e förhört.. läs tidigare inlägg..
4: ALLA företagare kan råka ut för "fuffens".
5: Hon svarar inte.. men familjen har varit som de e sedan -98 om jag inte minns fel..

läs topicen.. det ger dig mer..

1. Typiska egenföretagar 60-åringar kan ofta råka ut för strokes.
2. Det är inte Håkan jag menar utan medarbetaren S som TS pratade om "skulle göra rätt för sig i Sverige" som att han inte var Svensk.
3. Då får dom kolla med budets kollegor så hans tider osv. stämmer och kolla om han varit i närområdet och delat ut, vilket han borde varit, och kanske hört något, sett en bil bränna iväg etc.
4. Jep, och det kan ha varit rån/inbrott på gång som avbröts, bara för inget är taget kan planen från början ändå varit stöld/inbrott.
5. Ja, också där lite skumt, han gifte sig rätt nyss, nu får frugan ut försäkringar m.m. som kanske inte kunnat gälla sen 98 utan först nyss, lite fishy.

Topicen är läst, har inte gett mig nåt vidare.
Citera
2012-02-28, 16:43
Medlem
Mr-Derps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
1. Typiska egenföretagar 60-åringar kan ofta råka ut för strokes.
2. Det är inte Håkan jag menar utan medarbetaren S som TS pratade om "skulle göra rätt för sig i Sverige" som att han inte var Svensk.
3. Då får dom kolla med budets kollegor så hans tider osv. stämmer och kolla om han varit i närområdet och delat ut, vilket han borde varit, och kanske hört något, sett en bil bränna iväg etc.
4. Jep, och det kan ha varit rån/inbrott på gång som avbröts, bara för inget är taget kan planen från början ändå varit stöld/inbrott.
5. Ja, också där lite skumt, han gifte sig rätt nyss, nu får frugan ut försäkringar m.m. som kanske inte kunnat gälla sen 98 utan först nyss, lite fishy.

Topicen är läst, har inte gett mig nåt vidare.

hade du läst tråden lite noggrannare så hade du fått svaret att den utländska killen med fru har varit god vän till familjen. även teorin om ett eskalerat rån/inbrott har vi talat om i de tidigare inläggen vilket jag även talar för..

och med punkt 5 så ville de ha ett magiskt tal alltså 11-11-11.. vilket även jag kan förstå..

jag säger inte du har fel.. absolut inte.. men jag tror nog mest på det eskalerade rån/inbrottet..
Citera
2012-02-28, 16:44
Bannlyst
Citat:
hade du läst tråden lite noggrannare så hade du fått svaret att den utländska killen med fru har varit god vän till familjen. även teorin om ett eskalerat rån/inbrott har vi talat om i de tidigare inläggen vilket jag även talar för..

och med punkt 5 så ville de ha ett magiskt tal alltså 11-11-11.. vilket även jag kan förstå..

jag säger inte du har fel.. absolut inte.. men jag tror nog mest på det eskalerade rån/inbrottet..

Även din bästa vän kan vara din värsta fiende. Glöm inte det.
Citera
2012-02-28, 16:53
Medlem
Citat:

det som skulle kunna tala för att det är en person med god insyn i Håkans liv som ligger bakom är att detta hände just när övriga familjen (frun) befann sig någon annanstans. att han också eventuellt blev överfallen när han hämtade tidningen tyder på att gm antingen är en bekant eller har fått tips från en bekant om hur Håkans rutiner såg ut.

om någon person av någon outgrundlig anledning skulle vilja Håkan något illa så var tidpunkten för att slå till väl vald. han var ensam i huset och dessutom befann han sig utanför det.
Citera
2012-02-28, 16:57
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jo, jag har tänkt tanken eftersom det alltid är en möjlighet.

Men han verkar inte vara typen som skulle vilja försvinna och verkar inte direkt ha något att försvinna ifrån.

Eller har jag missat något?
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2012-02-28 kl. 16:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in