2012-03-06, 18:21
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust
Ska inte hantverkaren ha sett frukost framdukad? isåfall har ju någon varit där iallafall

Vem vet om han har kommit hem? Det kanske är en look-alike polisen intervjuat..förhört.
Citera
2012-03-06, 18:39
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Vem vet om han har kommit hem? Det kanske är en look-alike polisen intervjuat..förhört.

(min markering)
Det är lite långsökt fantasi.
Tror du verkligen att någon annan har utsatt sej för misshandel och svåra skador på kroppen/fötterna?
För vad som än hänt så fanns det skador som säkert konstaterats på sjukhuset - för s.k. rättsintyg.
Efter alla spekulationer så är det troligen ingenting mer att dra upp.
Citera
2012-03-06, 18:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
(min markering)
Det är lite långsökt fantasi.
Tror du verkligen att någon annan har utsatt sej för misshandel och svåra skador på kroppen/fötterna?
För vad som än hänt så fanns det skador som säkert konstaterats på sjukhuset - för s.k. rättsintyg.
Efter alla spekulationer så är det troligen ingenting mer att dra upp.

Ja men kan du svara på vad det är man kan göra ner sig så fullständigt på, men ändå tycka det är värt det. På riksnivå! Bli Sveriges supernolla. Inte mycket, väl?
Citera
2012-03-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McBeth
Nån som har koll på om HI riskerar någon form av åtal - ifall det nu är som polisen säger att han av någon okänd anledning har lurats om sin egen kidnappning? Borde väl vara brottsligt att sätta igång en polisutredning om att han blivit kidnappad? Om han nu inte är ett rent psykfall vill säga.

Tänkte mest för att det vore kul att veta vad som egentligen hände, och en polisutredning och ett åtal kan ge svar.

Det är ju inte brottsligt att försvinna frivilligt, även om halva poliskåren letar efter honom. Men jag undrar också om han har begått brott i och med att han kravlade fram till det där huset och sa att han varit bortförd, och därigenom faskeligen få hjälp med att larma polis. Ambulans kan man ju larma för han har ju tydligen inte bara rövat bort sig själv, utan även skadat sig själv. Och sedan därefter dra ett falsarium om detta, för att på fredagen dementera. Men det beror nog lite på vem man är, här en aktad företagsledare som har lite otur ser man kanske mellan fingrarna på, annat ljud i blåsinstrumentet om det varit Abdulla Turk-Muslim som hittat på detta då skulle det bli hallå. Nu lägger ju alla tidningar locket på, att menlösa SMP gör det är ju inte konstigt, allt de skriver om måste finnas på armlängs avstånd, och Poliserna tiger av hänsyn till familjen. Men lite gräv från Aftonbladet hade man hoppats på.
Citera
2012-03-06, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigSwig
Kolla in språket för fan...detta är ej TS som skriver...men kanske hennes
mamma som tydligen är författare.

Nej vem som egentligen ligger bakom blåslampa vet vi inte.
Men en sak är i alla fall klar och det är att blåslampa avfärdar
alla resonliga förslag hon får om vad som kunnat hända Håkan.
H*n har bestämt sig redan från start att det är en kidnappning vi skall tro att det är.
Det är ju hur tydligt som helst,speciellt i inläggen mellan Eliza CT och blåslampa.
Eliza CT ställer så många naturliga frågor med öppet sinne och svaren H*n får av blåslampa
är, att endast en kidnappning finns för oss att spekulera i. Så här skriver blåslampa
redan från start;

Citat:
OM NÅGON VET NÅGOT, MINSTA LILLA, OM ANDRA KIDNAPPNINGAR ELLER VAD SOM HELST, DÄR DEM SPÅRLÖST FÖRSVUNNIT UTAN ATT LÄMNA MINSTA SPÅR, SNÄLLA SKRIV.

Ingen förutom blåslampa föreslår/leder in på kidnappning och så här fortsätter h*n
rakt igenom till alla andra
skribenters mer naturliga förslag om vad som skulle kunnat hänt HI.
Läst många trådar om försvunna personer och in i det längsta vill
anhöriga /vänner i trådarna tro och hoppas på det bästa.
Här var fallet lite annorlunda, TS ville leda in oss att tro bland det värsta redan från början.
Mycket underligt!
Senast redigerad av LKVN 2012-03-06 kl. 19:18.
Citera
2012-03-06, 19:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ja men kan du svara på vad det är man kan göra ner sig så fullständigt på, men ändå tycka det är värt det. På riksnivå! Bli Sveriges supernolla. Inte mycket, väl?

Han vet vem som kidnappade honom och tycker det är bättre att framstå som rikspucko än att avslöja dem. Det finns troligen släktband.
Citera
2012-03-06, 19:08
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yx82
Det är ju inte brottsligt att försvinna frivilligt, även om halva poliskåren letar efter honom. Men jag undrar också om han har begått brott i och med att han kravlade fram till det där huset och sa att han varit bortförd, och därigenom faskeligen få hjälp med att larma polis. Ambulans kan man ju larma för han har ju tydligen inte bara rövat bort sig själv, utan även skadat sig själv. Och sedan därefter dra ett falsarium om detta, för att på fredagen dementera. Men det beror nog lite på vem man är, här en aktad företagsledare som har lite otur ser man kanske mellan fingrarna på, annat ljud i blåsinstrumentet om det varit Abdulla Turk-Muslim som hittat på detta då skulle det bli hallå. Nu lägger ju alla tidningar locket på, att menlösa SMP gör det är ju inte konstigt, allt de skriver om måste finnas på armlängs avstånd, och Poliserna tiger av hänsyn till familjen. Men lite gräv från Aftonbladet hade man hoppats på.

Frågetecknen förökar sig. I o m detta riskeras företagets anseende och därmed broderns inkomster. Det är inte lite det för med sig. Vem vågar anlita den firman?
Om nu familjen brukar hålla sig med galna upptåg (deras normalitet) borde historierna om dessa komma invällande snart, tycker man..
Väntar på att HI ska komma ut med en förklaring som räddar skeppet.
Citera
2012-03-06, 19:15
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Det luktar mer och mer EN GM.
Fanns/finns det en lite mer allvarlig anledning till att en viss familjemedlem totalt bytte namn, avser nu för- och efternamn?
Citera
2012-03-06, 19:15
Medlem
Citat:
Frågetecknen förökar sig. I o m detta riskeras företagets anseende och därmed broderns inkomster. Det är inte lite det för med sig. Vem vågar anlita den firman?
Om nu familjen brukar hålla sig med galna upptåg (deras normalitet) borde historierna om dessa komma invällande snart, tycker man..
Väntar på att HI ska komma ut med en förklaring som räddar skeppet.

Ja det hoppas jag också på, men tyvärr tror jag det förblir tyst. Och som du säger: Vem vågar anlita honom i fortsättningen. Enda skvallret/ryktet jag hört är att HI inte pratade med familjen innan han gick till polisen och dementerade historien. Vad det nu kan betyda och om det är sant.
Citera
2012-03-06, 19:19
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
H*n har bestämt sig redan från start att det är en kidnappning vi skall tro att det är.
Det är ju hur tydligt som helst,speciellt i inläggen mellan Eliza CT och blåslampa.
Eliza CT ställer så många naturliga frågor med öppet sinne och svaren H*n får av blåslampa
är, att endast en kidnappning finns för oss att spekulera i. Så här skriver blåslampa
redan från start;

Ingen förutom blåslampa föreslår/leder in på kidnappning och så här fortsätter h*n
Här var fallet lite annorlunda, TS ville leda in oss att tro bland det värsta redan från början.
Mycket underligt!

Jag gillar spoilern:

https://www.flashback.org/sp35939821
Så där mitt i allt liksom.
Citera
2012-03-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
redan från start;

Mycket underligt!

Ja, det är mycket underligt. Verkar inte så lite aggressiv heller, denna blåslampa. Kan det vara hon som ligger bakom kidnappningen? Han kanske fortfarande är kidnappad? Allt är skumt i denna historia, att jämföra med historien om Pierre som påminner en hel del om denna. Har en känsla av att hela denna tråd bara är som toppen av ett isberg.
Citera
2012-03-06, 19:47
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:

Nej, jag har inget svar. Vi vet nog lika mycket. Visst var det ju allt som talade för kidnappning från början.
Men jag tror faktiskt på blåslampas intensiva trådstart. Att vilja ha hjälp med tips och råd. Om vi tar inläggen från början så tydde allt på kidnappning. Ja, jag trodde det också. Allt var i detalj planerat om det inte var vad som hänt.

Han var i dåligt skick när han sökte hjälp. Ingen fantasi. Polis o. ambulans fick rycka ut.
Att han skrev ut sej dagen efter ser jag inte så konstigt. Behandlingen på sjukhuset var högst troligt att se över alla sår och skador. Inget som krävde intensivare vård. Vätska i dropp och vad han orkade dricka, skonsam mat i små portioner. Äta o. dricka kunde han göra lika bra hemma.
Efter allt som hänt var det sedan viktigast att tala ut med familjen.

Och så blev det ju lite förändringar och polisen avskrev brott.
Vad jag då kan tänka mej är sjukdom. Om det varit brott bakom så hade dom nog fortsatt, inte lagt ner.

Nej, som det är nu tog han på sej något som han inte borde gjort. Vad som ligger bakom lär vi nog inte få veta. Men visst hade det varit intressant veta vad som fått honom in i denna otroligt jobbiga situation.

Men TS har inte skyldighet att berätta vad som skett. Jag har full förståelse att hon ville avsluta tråden.
Hon har fått massor med otrevliga PM som inte tog någon hänsyn till henne.
Baksidan av anonyma Flashback.
Förändras något får vi kanske veta men jag förväntar mej inte det.
Faktum: det är många trådar vi inte får veta resultatet av. Skillnaden är att detta var något utan likhet med annat.
(och jag tror inte på Palmetråd )
Mvh
Senast redigerad av Eliza CT 2012-03-06 kl. 20:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in