2012-02-28, 11:44
Medlem
Hej

Jag funderar på att bli supersvarare men varför behöver dom mitt personnr.?

Ps: Skriv gärna om någon är supersvarare och vad ni tycker.
Citera
2012-02-28, 11:53
Medlem
Det låter som ett jobb? De behöver väl bland annat ditt personnummer för att kunna berätta för skattmasen hur mycket du tjänar?

Vad vet jag, ingen jäkla aning vad supersvarare innebär.
Citera
2012-02-28, 12:02
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skmupp
Hej

Kan du förklarar vad supersvarare är?
Citera
2012-02-28, 12:09
Medlem
menslutanus avatar
http://spa.118100.se/blisupersvarare

Det är alltså inget man får betalt för
Citat:
Som Supersvarare är du inloggad via vår hemsida och besvarar frågorna från din egen dator, och du är inloggad så mycket eller lite som du själv vill. Genom att hjälpa oss att besvara frågor så tjänar du själv ihop till gratisfrågor att använda i tjänsten.

Min första tanke är väl att man bara ska kunna regga 1 användare? Ser inget om någon åldersgräns eller så..
Citera
2012-02-28, 12:10
Medlem
Xboxens avatar
Om du syftar på att vara "supersvarare" på 118100/118118 så kan jag bara råda dig att låta bli.

Vet inte varför de behöver ditt personnummer, men jag kan tänka mig att det handlar om att ha koll på de människorna som varit supersvarare där som det också stått i tidningen om på senare tid, där man svarat t.ex. 12åringar med väldigt olämpliga svar.

Så, varför avråder jag?
Jag tyckte att det lät roligt en gång i tiden, men blev lite avtänd när man läste vad som gällde. Man får ju t.ex. inte betalt i annat än "gratissms" som du kan skänka till antingen dig själv eller till kompisar. Utöver detta så har man i princip bara skyldigheter, och man får ingenting av värde tillbaka.
Citera
2012-02-28, 13:14
Medlem
rockandrollas avatar
Svara på folks frågor på Flashback istället, Att bli supersvarare är bara skit dumt.
Citera
2012-02-28, 13:38
Medlem
Ettan^s avatar
Förut hade de ju i alla fall tävlingar (månads-, vecko-, och timmes-tävlingar om jag minns rätt) där man kunde vinna presentkort om man svarade på flest frågor.

Jag hann tjäna ihop ett par tusen på det innan jag blev avstängd eftersom jag vann alla tävlingar (skippade de svåra frågorna och svarade bara på de lättaste, typ "är jag snygg?", "vad ska jag äta ikväll?", osv).

Men om man bara får gratisfrågor är det knappast värt det.
Citera
2012-02-28, 18:24
Medlem
Varför skriver du på flashback och frågar? Smsa 118100 vettja!
Citera
2012-02-28, 22:50
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skmupp
Hej

Du sökte väl innan du frågade? https://www.flashback.org/sok/118100
Citera
2012-02-29, 00:15
Medlem
Klobbs avatar
Så idiotiskt av 118100 att dela ut gratisfrågor som lön. När jag var supersvarare fick man välja bland en massa presentkort och det var ju bra.
Citera
2012-02-29, 00:19
Medlem
Supersvarare? Är Lars-Gunnar Björklund med också?
Citera
2012-04-05, 00:48
Medlem
Man får fortfarande presentkort för sitt arbete som supersvarare.

Man måste svara på mellan 750 frågor och 2000 på en månad för att få mellan 1500 kr och 4000 kr i presentkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in