Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-10, 15:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Angende ditt helt logiska frslag att frstatliga dylika boenden vill jag minnas att hon tyckte att p privata inredningar hittar man mer personligt engagemang, och mnniskor som brinner fr det...

Floskler var det du kallade det va? Det enda dom hr personerna brinner fr r att fylla p sina egna bankkonton innan ngon hinner syna bluffen.

Flyktingmottagning kan omjligen vara ngot annat n en kostnad fr samhllet; nr man privatiserar detta uppstr d det bisarra att dessa fretag ser dessa flyktingpersoner som intkter istllet, eftersom dom betalas per plats. Ett privat bolag kommer alltid att arbeta mot intktsmaximering.

Det r klart alla r vlkomna om jag tjnar 1 miljon per man som kommer. Det r exakt lika med privata fngelser. D fr du lobbyism om att det skall utdmas flera och lngre fngelsestraff fr att maximera belggningen i fngelserna.

I Sverige har vi lobbyism om flyktingmaximering - fr dom r intkter fr privata fretag.

Jag skulle inte bli ett dugg frvnad om DT-batikhxejournalisten ger aktier i Attendo et al.
Senast redigerad av Nostradumbass 2012-03-10 kl. 15:56.
Citera
2012-03-11, 00:13
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Den hr trden borde frpassas till humorforumet. Oavsett politisk hemvist kan man inte annat n skratta t artikeln.
Citera
2012-03-11, 08:56
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
http://bayimg.com/KanOaAada

Jobbigt att vara 16 och redan ftt se sitt hrfste retirera s lngt bak att man tvingas raka skallen.

Hg panna psts indikera hg intelligens. Men den dr pannan slutade nstan i nacken.
Citera
2012-03-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fek-ALi
Fruktanvrt att detta nthat mot vra gster bara fortstter i en allt hgre takt.
Vart har vr medmnsklighet tagit vgen? Nej jag rstar fr mer statlig kontroll ver de elektroniska medierna s slipper vi kanske en ny Breivik.

Fejk-Ali. Du behver ppna dina gon, eller r det ett tygskynke som gr att du inte ser den verkligheten vi tvingas bemta varje dag?
Citera
2012-10-21, 09:42
Medlem
Dt har gjort det igen! En artikel om moskebygget hade 190 kommentarer och protester mot moskebygget och vips var hela kommentatorsfltet borta...
Om man gr in p dt idag kan man kommentera varje artikel UTOM den enda som handlar om e stackars muslimerna som vntar p sin moske...
Yttrandefrihet nej nej!
Citera
2015-04-14, 14:15
Medlem
Glauciuss avatar
Har ngon en fungerande lnk till artikeln?

Tack!
Citera
2015-04-15, 00:08
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Har ngon en fungerande lnk till artikeln?

Tack!

Youtubeklipp med bilderna: https://www.youtube.com/watch?v=NUr9gtM6-Hw

Den oklippta mannen med mittbena pryder vl en handfull avatarer hr p FB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in