Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Angende ditt helt logiska frslag att frstatliga dylika boenden vill jag minnas att hon tyckte att p privata inredningar hittar man mer personligt engagemang, och mnniskor som brinner fr det...
Floskler var det du kallade det va? Det enda dom hr personerna brinner fr r att fylla p sina egna bankkonton innan ngon hinner syna bluffen.
Flyktingmottagning kan omjligen vara ngot annat n en kostnad fr samhllet; nr man privatiserar detta uppstr d det bisarra att dessa fretag ser dessa flyktingpersoner som intkter istllet, eftersom dom betalas per plats. Ett privat bolag kommer alltid att arbeta mot intktsmaximering.
Det r klart alla r vlkomna om jag tjnar 1 miljon per man som kommer. Det r exakt lika med privata fngelser. D fr du lobbyism om att det skall utdmas flera och lngre fngelsestraff fr att maximera belggningen i fngelserna.
I Sverige har vi lobbyism om flyktingmaximering - fr dom r intkter fr privata fretag.
Jag skulle inte bli ett dugg frvnad om DT-batikhxejournalisten ger aktier i Attendo et al.