En bekant stirrar på mig intensivt i ca 5 sekunder sen säger han: "Det är du va?"
"Ja jag hoppas att jag är jag!" säger jag
"Du har förändrats" fortsätter han "Nytt hår, nya skor"
Jag har haft samma frisyr i 6 år typ haha. Och skor har jag svårt att se att han har koll på.
Sen efter en stund säger han:
"Du har blivit lite mindre också va?"
"Ja, runt 17kg"
"Huh, där ser man"
Sen fick jag höra av en annan kompis:
Fan du måste börja bygga nu. Du ser ut som ett auschwitzbarn (vilket jag iof gjorde)
För rätt så många år sedan kom en äldre herre in i det fria viktrummet som fanns på det gymmet och jag skulle marklyfta 170 kg, hade rätt så mycket småvikter på så stången såg väldigt full ut, varav han stannar till och säger:
-Men ska du verkligen lyfta allt det där och såg ut ungefär så här:
Innan jag han svara så sa han: Jaja det är ju sant du är ju inte byggd som en skinntorr gubbe som jag och han vandrade vidare.
När man besöker hemstaden och ser folk som man inte sett på jävla länge så har man ju fått kommentarer som "Helvete vad stor/grov du har blivit!". Morsan brukar alltid säga "sluta bygg!" när jag är hemma. Även en morbror som introducerade mig till styrketräning när jag var tonåring, kläckte "Sluta ät nu, du börjar bli för grov pojk".
Under mina kampsportsdagar när jag körde MMA fick jag även flertalet kommentarer när man sparrades/brottades som "Du för jävla stark mannen". Den skönaste kommentaren var dock när jag tränade inför en match och efter träningen ställde mig på vågen i kalsongerna och en av tränarna fäller kommentaren "Nu är julbordet fixat. Två julskinkor" och syftade på mina lår.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!