Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-25, 00:05
Medlem
Du kan mycket väl bygga muskler under deff. Förlora muskler vid viktnedgång riskerar man först då man kommer under drygt 20% kroppsfett. Innan dess tar kroppen nästan enbart av fettlagret vad jag har förstått. Källa: Träningslära.se http://traningslara.se/viktnedgang-d...styrketraning/

Och även under 20% kan man bygga muskler. Jag deffade ner till låg fettprocent. (Mätte ej men fick väldefinierade rutor.) Och byggde lite styrka under tiden. Dock hade jag nog byggt mycket mer vid kaloriöverskott.

Men du gör allt rätt, för att behålla så mycket muskler som möjligt vid viktnedgång så skall man styrketräna hårt och samtidigt äta mycket protein.
Citera
2015-10-25, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnePenny
Men om man käkar ordentligt den dagen man tränar och tränar på morgonen, kan det funka att bygga muskler då eller tar kroppen på sig flera dagar och behöver överskottsprotein för detta i flera dagar?

Du bygger muskler under återhämtningen, allra mest när du sover. Tillämpa kontinuerligt adekvat intag av näringsämnen varje dag istället för att enbart fokusera på vad du äter runt träningstillfällen.
Citera
2015-10-25, 10:55
Medlem
OnePennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BasseTheBass
Du bygger muskler under återhämtningen, allra mest när du sover. Tillämpa kontinuerligt adekvat intag av näringsämnen varje dag istället för att enbart fokusera på vad du äter runt träningstillfällen.

It makes sense! Tack för svaret!
Citera
2015-10-25, 21:15
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnePenny
Men om man käkar ordentligt den dagen man tränar och tränar på morgonen, kan det funka att bygga muskler då eller tar kroppen på sig flera dagar och behöver överskottsprotein för detta i flera dagar?
Det funkar i vissa fall. Har personen en del fett på kroppen och ganska lite muskelmassa går det att bli magrare och samtidigt lägga på sig muskler med rätt upplägg. Minibulka träningsdagar och deffa vilodagar är Leangainsupplägget vilka många haft framgång med, men vad jag har sett så verkar det funkat bäst för de som är ganska nya med styrketräning. För TS skulle det förmodligen gå bra, men det gäller att hitta den rätta kaloribalansen vilket nybörjare har svårt att göra utan viss coachning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in