Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-15, 16:04
  #1249
Medlem
BIHFanaticoss avatar
Då har vi kommit dit nu, Snart nära dig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1038310
Citera
2023-01-16, 13:44
  #1250
Medlem
Jag bryr mig inte ett piss om förbjudning av rökning på allmän plats. Står jag i en park och någon röker kan jag enkelt förflytta mig därifrån.

FÖRBJUD BALKONGRÖKNINGEN FÖR HELVETE.

Kan inte ha ett fönster öppet utan att andas in skiten. Ens med stängda fönster så får man in det eftersom det sitter inluftsvent över fönstrena.

Helt sinnessjukt att det är tillåten med rökning på balkong. Och nej icke-rökare ska fan inte behöva köpa en bostad där det är förbjudet - tvärtom skall det vara.
Citera
2023-01-16, 14:10
  #1251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Livstidsförbud mot tobak..?

"Morten Grønbæk är direktör för Institutet för folkhälsa. Han är mycket positiv till förslaget.
– Det skulle göra Danmark till världens bästa land för tobaksprevention i världen. Rökning är så pass farligt att det är nödvändigt för politikerna att säkerställa en framtid där ingen röker, säger Grønbæk till Altinget"

https://live.aftonbladet.se/supernyt...obak.Bd_FntJaZ

Vilket trams! Min mor är 90 år och har rökt sedan hon var 18, och hon har värden som en idrottsman. Förr rökte alla, och de flesta lever än. I vissa länder röker folk hur mycket sm helst, de har samma medellivslängd som vi. Rökning är inte nyttigt, men det är inte livsfarligt heller. Jag känner en person som dött i lungcancer, och han hade inte rökt en cigarett i hela sitt liv...
Dessutom är tobak en hälsosam medicinsk växt med antiseptiska egenskaper.Nordamerikas urbefolkning la tobaksblad på öppna sår för att förhindra blodförgiftning och påskynda läkningsprocessen.
Citera
2023-01-16, 18:10
  #1252
Medlem
bättre att förbjuda cigg...
Citera
2023-09-07, 23:02
  #1253
Avstängd
HenryTownsends avatar
Vad tror ni om Hongkongs idé? Att skapa en rökfri kultur genom att stirra på den som röker där man inte får röka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback