2012-03-17, 01:51
Det är intressant att se detta programmet men folk blir hela tiden avbrutna så man blir ju förbannad ibland när man kollar på det. Nu var Belinda på lite med att få tyst på folk som gapade och överröstade så kanske kan det bli lite pli på showen i framtiden
Det trodde Göran Greider också efter terrordådet i Norge...
Precis min tanke. Jag stör mig alltid på att folk inte får tala till punkt utan alltid ska köras över av någon annan
Det är det som är skillnaden mellan en vänsterfeminist och en centerorienterad feminist. Vänsterfeministen prioriterar acceptans för förtryckande kulturer högre än mänskliga rättigheter medan den centerorienterade tvärtom, värdesätter individens välbefinnande före hänsyn till kulturer
Är väl bra att någon kan svara på frågorna för en gångs skull och inte bara flumma runt i en massa annat. Inte varje dag en politiker talar klarspråk så när det väl händer ska det uppmuntras
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Det var väl Baksi som ville att Jimmie Åkesson skulle ställas inför rätta i samband med Oslo-dådet eftersom SD indirekt "skapat Breivik"?
Det trodde Göran Greider också efter terrordådet i Norge...
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
SVT debatt är ett riktigt skitprogram alltså. Ja fattar inte varför man inte gör ett seriöst program där inte idioter från publiken kan sitta och prata i mun på varandra
Precis min tanke. Jag stör mig alltid på att folk inte får tala till punkt utan alltid ska köras över av någon annan
Citat:
Ursprungligen postat av H0llow
Störst eloge ska väll ändå den muslimska feministen ha för att på ett så utförligt sätt beskriva hela problembilden. Hon gick vidare till attack på vår samlade politiska regim för att man inte vågar belysa frågan. Hon går i synnerhet till attack på vänsterpartiet och socialdemokraterna (vänsterpartiet fanns representerat i debatten) och hävdar att väldigt liten förändring har åstadkommits
Det är det som är skillnaden mellan en vänsterfeminist och en centerorienterad feminist. Vänsterfeministen prioriterar acceptans för förtryckande kulturer högre än mänskliga rättigheter medan den centerorienterade tvärtom, värdesätter individens välbefinnande före hänsyn till kulturer
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Hon svarar också på frågor som programledaren ställer, det är också helt fel
Är väl bra att någon kan svara på frågorna för en gångs skull och inte bara flumma runt i en massa annat. Inte varje dag en politiker talar klarspråk så när det väl händer ska det uppmuntras