• 6
  • 7
2012-03-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
pladder

Klart att man vill känna sig trygg om man är förföljd, och det går inte om det inte finns ett vettigt försvar.
För övrigt trycker du åsikter på mig igen istället för att läsa vad jag skriver. Är argumenten slut?
Citera
2012-03-21, 18:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Klart att man vill känna sig trygg om man är förföljd, och det går inte om det inte finns ett vettigt försvar.
För övrigt trycker du åsikter på mig igen istället för att läsa vad jag skriver. Är argumenten slut?
Lustigt att du anser att det krävs sådana metoder för att uppnå trygghet - när kvinnojourerna som verkat sedan sjuttiotalet uppenbarligen inte delar din åsikt, trots att det är de som sitter med erfarenhet på området, eller hur?

Jodå, jag läser precis det du skriver och besvarar utifrån det. Har du svårt att stå för det du själv för fram?
Citera
2012-03-21, 20:37
Medlem
Attityderna mot att män faktiskt kan vara offer, de är förkastliga.
Citera
2012-03-21, 20:48
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Attityderna mot att män faktiskt kan vara offer, de är förkastliga.

[IRONI]
Nej nej.. Du har missuppfattat.
Det är endast PK som gäller här i Sverige så självklart så kan ju inte de attityderna om att män kan vara offer vara förkastliga..
[/IRONI]

Jag håller med.

Men det är väl vad man kan förvänta sig i ett Sverige där man lever med mottot "Alla kan vara offer; så länge det är en kvinna".
Citera
2012-03-23, 12:35
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros

Precis, det är såklart väldigt bekvämt från feministisk håll att bara sätta på sig offerkoftan och gå genom livet som en förvuxen bäbis som aldrig behöver ta ansvar.

Ja, feminister är som förvuxna bortskämda bebisar.

En bebis gnäller och skriker och skäller på sina föräldrar, trots att bebisen bor i huset betalt av föräldrarna, äter mat betalt av föräldrarna, åker bilen som just lagats av pappa.

Precis så är det med äckliga feminister också, de sitter och klagar på internet, användandes ett nät byggt av män, användandes en dator utvecklade och skapade av män, körandes på vägar, skapade av män, sitter i kvinnojouren finansierad av manliga skatebetalare, usch och fy fan...
Citera
2012-03-24, 12:22
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om en kvinna väljer fel man eller hamnar i en dysfunktionell relation är det alltså kvinnans fel enligt dig.

Om en man väljer fel kvinna eller hamnar i en dysfunktionell relation är det alltså kvinnans fel enligt dig.

Tydligare än så kan det inte beskrivas hur viktiga kvinnojourerna och deras specifika roll är faktiskt.

Om en kvinna väljer fel man, eller hamnar i en dysfunktionell relation, är det mannens fel enligt feminismen, samhället och kvinnojourerna.

Om en man väljer fel kvinna, eller hamnar i en dysfunktionell relation, är det mannens fel, enligt feminismen, samhället och kvinnojourerna.

Tydligare än så kan det inte beskrivas hur sjukt djävla vidrig feminismen är...
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in