2012-03-18, 05:17
Medlem
Jag bor i Halmstad vid högskolan och tycker det luktar om nätterna ute, det kommer nån typ av utsläpp från någon av fabrikerna eller bolagen (eller vad dom nu ska definieras som) väldigt ofta. Jag undrar om dom verkligen får lov att sabba luften så mycket som dom gör, och vad kan det vara som sprider för något? Kan man få dom att tagga ner på utsläppet på något vis tror ni?

Jag gillar att jogga ute på morgonen vid 5-6 tiden innan bilarna kommer körandes men denna lukten har fått mig att låta bli.
Citera
2012-03-18, 11:20
Medlem
Känner igen det mycket väl, också boende i Halmstad dock inte så centralt.
Jag skulle gissa på att det är industriområdet nere vid hamnen som släpper ut svavel (Om du går från Östra strand -> Järnvägsstationen) så går man förbi en fabrik som släpper ut sådana enorma mängder rök ur alla mynningar på fabriken, känns riktigt ohälsosamt att gå förbi där.
Sträckan jag tänker på
Vissa dagar när det blåser ligger röken på marknivå dessutom och har man väl gått igenom där sitter lukten kvar i näsan/kläderna känns det som.

Tror inte dom kommer minska sina utsläpp oavsätt hur mycket man klagar, deras produktion skulle ju troligtvis minska ganska kraftigt och pengar är ju allt?
Senast redigerad av ath0 2012-03-18 kl. 11:26.
Citera
2012-03-18, 18:42
Medlem
Om du bor i Halmstad så tycker jag att du ska kontakta länsstyrelsen i ditt län. Det är dem som har gett tillstånd för dessa illaluktande fabriker. På något sätt måste du få kontakt med miljö & hälsoskyddsenheten på denna myndighet, eftersom jag inte får nämna namn så föreslår jag att du ringer till Länsstyrelsens växel istället och frågar dig fram. Här är din utgångspunkt: http://www.lansstyrelsen.se/halland/...s/default.aspx

Visa nu att du är modigare än att bara sitta på Flashback och skriva gnällinlägg Återkom sedan med vad de svarade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in