2012-09-14, 23:51
Medlem
haha, vikken tjomme:

Tor Aulin ‏@TorAulin
@M_Abrahamsson Visa brösten!

Tor Aulin
@TorAulin
Prof. @ Chalmers, Gothenburg, Sweden. Information Theory. Agnostic and very happy about it. Member, Nya Moderaterna. Happy about that too!

här, i en kommentar i klassisk aulin-anda tagen från en tråd på aftonbladet bara ett par dagar gammal, står det lunds tekniska högskola på hans fb:

Tor Aulin · Lunds Tekniska Högskola
Vem f-n bryr sig?
Svar · 5 · · onsdag kl. 14:18
Senast redigerad av meetthefockers 2012-09-14 kl. 23:56.
Citera
2012-09-15, 00:58
Medlem
Bylines avatar
Det låter som om mannen drabbats av frontallobsdemens, eller annan frontotemporal sjukdom. Han borde remitterats till neurolog innan han avskedades.
Citera
2012-09-15, 02:20
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutkerP
Nu har det otroliga hänt!
Tor har blivit avpolletterad från Chalmers och kommer inte att visa sitt fula nylle där igen.
Det är första gången vad jag vet som en professor har blivit ”sparkad” för att inte ha uppfört sig korrekt.
I'll be shagged!

Det är första gången som en Flashback-tråd jag startat fått en så direkt impact!

Skämt åsido: Var det det här han eftersträvade? Han har ju inte direkt legat lågt på Twitter sedan CTH nosade honom i hasorna då tråden startades.

Tor, du är självklart välkommen att yttra dig här.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2012-09-15 kl. 02:25.
Citera
2012-09-15, 10:14
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutkerP
Nu har det otroliga hänt!
Tor har blivit avpolletterad från Chalmers och kommer inte att visa sitt fula nylle där igen.
Det är första gången vad jag vet som en professor har blivit ”sparkad” för att inte ha uppfört sig korrekt.
Exakt vad menar du med avpolletterad och "sparkad"? Har Chalmers avskedat honom? Hans tweets till Heberlein är knappast saklig grund för avsked. Vad skulle avskedsgrunden i så fall vara?

Och vilken är din källa? Jag hittar ingenting på nätet vid en snabb googling. När lärosäten avskedar profesorer brukar de lägga ut ett pressmeddelande om detta.

Eller handlar det om att Aulin har fått nytt jobb nån annanstans, t ex i Lund, som meetthefockers post antyder?
Citera
2012-09-15, 10:16
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Det låter som om mannen drabbats av frontallobsdemens, eller annan frontotemporal sjukdom. Han borde remitterats till neurolog innan han avskedades.
Matematiker är ofta rätt besynnerliga, och rätt mycket folk skriver extremt konstiga saker på nätet utan att vara psyksjuka eller dementa - det kan man bara kolla Flashback för att se.
Citera
2012-09-15, 10:26
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Matematiker är ofta rätt besynnerliga, och rätt mycket folk skriver extremt konstiga saker på nätet utan att vara psyksjuka eller dementa - det kan man bara kolla Flashback för att se.
Det håller jag med dig om, men mitt intryck var att detta var något som han plötsligt börjat med. Fick inte intrycket av att han hade en lång historia av trolleri. Läste dessutom som hastigast hans tweets och de håller ju inte precis en hög nivå - varken komiskt eller elakt sett, men framför allt så är hans grammatiska förmåga på mellanstadienivå. Allt sådant får en del varningsklockor att ringa för mig då det gäller en man i medelåldern, med ett fiiint jobb som helt plötsligt ändrar beteende.
Citera
2012-11-09, 12:36
Medlem
Robacks avatar
Det blev tydligen avsked på grått papper för professorn. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....fessor-sparkas
Citera
2012-11-09, 15:58
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Det blev tydligen avsked på grått papper för professorn. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....fessor-sparkas
Citat:
Chalmers presschef Christian Borg säger att Tor Aulins twittrande inte varit det avgörande för Chalmers beslut.

- Han har agerat oacceptabelt och kränkande mot medarbetare och chefer. Det har eskalerat på senare tid, säger Christian Borg.

Redan i augusti gjorde Chalmers en överenskommelse med Tor Aulin. Hans tjänst upphör vid årsskiftet och han arbetar till dess från hemmet.
Läs "twittrar till dess från hemmet".
Citera
2012-11-09, 18:12
Medlem
Kan som redan påpekats ligga ngt riktigt nasty neuropsykproblem & gro i bakgrunden. Finns en del att välja på.
http://www.huntington.se/om-sjukdomen. Hjälp snubben till kompetent utredning.
Citera
2012-11-09, 18:19
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procyonides
Kan som redan påpekats ligga ngt riktigt nasty neuropsykproblem & gro i bakgrunden. Finns en del att välja på.
http://www.huntington.se/om-sjukdomen. Hjälp snubben till kompetent utredning.
Ja, detta skulle faktiskt förklara en hel del.
Citera
2012-11-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Han knullar "asiatiskt" (och vad har han väl för val?).

hör detta verkligen hit? oavsett om man tycker kvinnor med asiatiskt ursprung är bättre eller sämre än andra kvinnor, känns det faktum att hans fru har asiatiskt urspring helt irrelevant i samanhanget.
jag menar, lite som att kränka hans fru för att hennes man kränker andra.
Citera
2012-11-09, 21:05
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denmor
hör detta verkligen hit? oavsett om man tycker kvinnor med asiatiskt ursprung är bättre eller sämre än andra kvinnor, känns det faktum att hans fru har asiatiskt urspring helt irrelevant i samanhanget.
jag menar, lite som att kränka hans fru för att hennes man kränker andra.
Jag kan inte se hur det skulle kunna vara kränkande för fru Aulin, att hennes make, p.g.a. sin något speciella natur, går bäst ihop med en kvinna från en kultur där det faller sig naturligt för kvinnan att underordna sig mannen.

Men jag kan ju ha fel. Hon kanske har honom under toffeln. De elaka tweetsen kanske kompenserar för det förtryck han tvingas underkasta sig inom äktenskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in