2012-03-28, 21:04
Medlem
Hej,3 har sin kampanj 3 total som vanligtvis kostar 700 kr i månaden, men som dom sänkt med halva priset till 350. Jag har vart 3 kund i ungefär 4 år, för 1 år sen skaffade jag 3 total för 700 kr månaden. Jag trivs bra med det inget strul och inga konstigheter.
Men när jag fick veta att dom sänkt exakt samma abonnemang med med hälften av vad jag betalar blev jag bestört, och ringde in och frågade ifall jag kunde lägga om mitt. Detta gick självklart inte, hade visserligen inte räknat med det men tyckte ändå det var värt ett försök.
Jag känner mig bedragen av 3 och sättet dom behandlar sina kunder som dom har, jag personlig kommer inte välja 3 igen pga detta.
Och jag undrar ifall det finns någon mera som känner som jag?.
Citera
2012-03-28, 21:16
Medlem
fiskmedcitrons avatar
Tyvärr så ser inte affärsvärlden ut som man vill, du har skrivit ett kontrakt för 700/månaden och det fortlöper så länge kontrakttiden gäller. Det du skulle kunna göra är att avsluta ditt nuvarande abonnemang och skriva ett nytt med det nya avtalet.
Lite tråkigt dock att de inte värdesätter en såpass långvarig kund, så tycker att du kan ringa igen och påpeka detta. Vem vet, kanske var värsta lodisen som satt i andra änden luren.
Citera
2012-03-28, 22:12
Medlem
Dock är det här med 350kr endast en kampanj som slutar i april om jag inte minns helt fel. Så ja, i bland har man tur o andra gången har man otur.
Citera
2012-03-28, 22:40
Medlem
MisterMonkeys avatar
Varför skulle de låta alla kunder som har tecknat detta abonnemang sedan tidigare lägga om det? Det är en tillfällig kampanj för att dra till sig nya kunder, i grunden vill de endast tjäna så mycket pengar som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Thekimp
Och jag undrar ifall det finns någon mera som känner som jag?.
Du kan ju ta och kolla i den redan befintliga tråden på över 100 sidor.
Citera
2012-03-28, 22:42
Medlem
kvartisexs avatar
Tänk långsiktigt. Köp ut bindningstiden fram tills det att det går att förlänga ditt abonnemang för 4194 kr (baserat på att du har kvar 1 år som du säger) och förläng på nytt med "nya 3Total". Är du nöjd med din nuvarande telefon säljer du den nya eller visa versa och tjänar inte lite pengar där. Totalkostnaden för dig med "nya 3Total" blir 8376 kr och då ingår alla samtal/uppkoppling/sms/mms och 10GB data varje månad. Om du tittar på hur ditt 3Total ser ut idag så är du begränsad. Dvs. 3000 minuter, 3000 SMS/MMS och 10GB surf.

Med ett så fördelaktigt abonnemang behöver du aldrig byta abonnemangsform eller förlänga ditt abonnemang igen. Pengarna du "tjänar in" på ditt nya abonnemang lägger du på en ny telefon om din skulle gå sönder.

Bara ett förslag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in