Citat:
Ursprungligen postat av Franz Bolzano
Rtta mig grna om jag har fel, men framstr inte hela ledningsgruppen fr Dole som ett gng svartskallar utifrn ett nordiskt/skandinaviskt perspektiv ?
Dom r ju inte direkt blonda & blgda !
Termen svartskalle anvnds mest som ett skllsord gentemot mrkhyade och alla icke-blonda blgda passar inte automatiskt in under den beskrivningen.
Till topic s p vilket stt framstllde han Doles ledning som skojare och lurendrejare?
Det nda jag anser han framstllde de som r oetiska och giriga nr de fortsatte att anvnda ett bekmpningsmedel som var knt att orsaka sterilitet trotts varningar och frsk att dra tillbaka bekmpningsmedlet frn leverantrens sida.
Citat:
Ursprungligen postat av Franz Bolzano
fotnot: Italo-amerikanen David De Lorenzo r en god vn till mig, s drfr r jag lite engagerad i det hr fallet.
Kan ju frklara till viss del varfr du r partisk.
Kan du inte kommentera ngot av det mera objektiva i mina inlgg. Dvs. att Dole fortsatte anvnda och bestlla mer av det berrda bekmpningsmedlet utan att bry sig om arbetarna trotts varningar till sdan grad frn leverantren att leverantren tvingar Dole skriva p ett kontrakt att de sjlva skall hllas ansvarsfria.
Detta tycker jag inte gr ifrgastta d det kommer fram under korsfrhr p en representant frn Dole under rttegngen d han r under ed.
ven att hela syftet var att tjna pengar genom stmning frn/mot Dole, ett fretag med 7.2 miljarder dollar i omsttning. Det r nog inte mnga som vgar stta sig emot ett sdant stort fretag. Hur mycket hade han i sdana fall vntat sig? Han fick 200 000dollar. ca 1.2 miljoner kronor. Tror inte det rcker till mycket mer n advokatkostnader fr Fredrik Gertten.