• 2
  • 3
2012-04-30, 11:52
Medlem
darjeengs avatar
Vad dillar du om, TS?

Bruna ögon är snyggt på vita män! Det är inte så många som har (vita) så det blir lite poppis, och brudar gillar det.

Linser var en riktig nazi-íde.
Citera
2012-05-03, 23:00
Medlem
Sluta nu!
Dom där ögonen är ju snygga! HAr inte sett många med så ljus brun färg, det där var ju typ...sirap/honungsfärgat
Sjukt snyggt!

Säger bara: Blå ögon i vinterklimat med mycket snö. Annars bruna ögon
Citera
2012-08-08, 12:22
Medlem
Thwarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funktion
Blå ögonfärg genereras genom recessiva anlag. En person har 2 anlag. En blåögd person har bara 2 blåa anlag för ögonfärg. Således kan två blåögda föräldrar bara få blåögda barn. En brunögd förälder kan däremot ha ett anlag för blå ögon och ett annat för bruna ögon. Brunögda anlag är dominant så det räcker att man får ett för att få bruna ögon.

Så har dina föräldrar blå ögon båda två är det någon mer som har ett finger i spelet...
Därutöver är blåögdhet en mutation som utvecklats långt efter brunögdhet. Tycker du ska känna dig mer originell, TS, med bruna ögon, då blåa ögon inte är mer än en äcklig mutation.
Citera
2012-08-09, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magkatarren
Lust och byta ögonfärg?

Nä, jag vet inte. Bruna ögon tilltalar mig inte. Känner mig som ett får när alla i min familj har blåa/gröna ögon.

Blåa/gröna ögon är recessiva. Människor med de ögonfärgerna bär inte på bruna anlag. Någonting är galet här. Är du adopterad?
Citera
2012-08-09, 11:43
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Jag ser inte problemet. Jag hade tidigare en relation med en kvinna som hade riktigt hasselbruna ögon vilket ramades in av ett chokladbrunt hårsvall och ett ansikte mejslat av Amor själv. Hennes ögon var faktiskt det som gjorde det för mig.

Var glad att du inte har ögonfärg som jag, en bastardkulör sprungen ur rasblandning mellan ljusblåa och grågröna ögon.
Citera
2014-04-25, 22:32
Bannlyst
Jag har heterokromi, mitt ena öga är blått o det andra är blått. Ska vi byta ögonfärg?
Citera
2014-04-26, 04:18
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firas
Jag har heterokromi, mitt ena öga är blått o det andra är blått. Ska vi byta ögonfärg?
Antar att du menar att det ena är brunt?

Varför skulle du vilja byta det med någon? Omaka ögonfärger är ett av de coolaste dragen man kan ha.
Citera
2014-04-26, 18:47
Medlem
donaukinds avatar
Det är väl bara att leva med det, vi med bruna ögon ska inte behöva ha arier-komplex. Känn dig lite speciell istället, när jag gick i skolan var jag den enda i klassen med bruna ögon och var istället populär hos det motsatta könet på grund av detta exotiska anlag
Citera
2014-04-27, 18:10
Medlem
Jag har bruna ögon med grönt i och en mörkblå kant runtomkring. Har alltid tyckt det är coolt, men nu så ville jag play it up lite för skojs skull. Har ett synfel, orkar inte alltid ha på mig glasögon så jag testade färgade linser. Blev förälskad i en grå nyans, jättefint. Men det är skitjobbigt att ha på sig linser en längre tid, särskilt när dom är färgade. Efter bara några timmar känns det rejält, jag blir tårögd och röd. Känns som om jag har grus i ögonen. Inte så skönt. Färgade linser kan aldrig bli lika bekväma som ofärgade tyvärr.
Så nu har jag inte orkat ha dom på över en månad, men det var kul att testa.
Citera
2014-05-02, 08:28
Medlem
kimjuliass avatar
Var glad att dina ögon är ljusa. De som har mörka ögon, jag är en av dem. Ögonen ser bokstavligt talat svarta ut. Det är ett helvete, var sitter pupillen? Ingen aning, mina ögon är så mörka så man knappt ser den. Du är lyckligt lottad som fick ljusbruna ögon. Mina är mörkgröna, väldigt mörka.

+ Min kompis har färgade linser, hon har egentligen bruna ögon men tog en grön färg. Ser så himla oäkta ut så det inte är sant. Man ser tydligt att hon har linser. Är skitfult.
Senast redigerad av kimjulias 2014-05-02 kl. 08:36. Anledning: tillägg
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in