2012-04-02, 19:47
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Kan man spärra en telefons IMEInr utan att den är stulen?

Detta kanske man vill göra om man tecknar abonnemang med telefon åt släkting/kompis/vapendragare och sedan ger telefon till denna person.

Ponera att denna person slutar att betala. Då kan man iaf blocka abonnemanget och förhindra bruk av telefonen. Sedan får man ju betala det som är kvar men det är smällar man får ta när man är snäll/godhetsapostel/naiv.
Citera
2012-04-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Kan man spärra en telefons IMEInr utan att den är stulen?

Detta kanske man vill göra om man tecknar abonnemang med telefon åt släkting/kompis/vapendragare och sedan ger telefon till denna person.

Ponera att denna person slutar att betala. Då kan man iaf blocka abonnemanget och förhindra bruk av telefonen. Sedan får man ju betala det som är kvar men det är smällar man får ta när man är snäll/godhetsapostel/naiv.

Bor du i vällingby så blir jag förbannad.
Citera
2012-04-02, 19:58
Medlem
fiskmedcitrons avatar
Ring telefonoperatören och säg att du tappat den, sedan gör du INTE en polisanmälan.
Har för mig att man kan använda telefonen, men utan att komma åt mobilnätet.
Citera
2012-04-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmedcitron
Ring telefonoperatören och säg att du tappat den, sedan gör du INTE en polisanmälan.
Har för mig att man kan använda telefonen, men utan att komma åt mobilnätet.

Fast operatören vill ha polisens diarienummer för att spärra telefonen. Dvs man måste göra polisanmälan först och spärra telefonen sedan. Abonnemanget kan man självklart spärra omgående.

EDIT: sorry, missade att du också menade spärr av abonnemang, inte telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in