Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2012-04-03, 05:42
Medlem
Wuses avatar
Kön: Man
Ålder: 18
Vikt: ca 65kg
Mängd: ?

Förord...

Detta är knappast någon 5-stjärnig rapport, dels för att det är min första tråd, men jag tänkte iallafall att det kunde vara kul att skriva en ändå. Detta var min absolut första kontakt med cannabis; och droger över huvudtaget, och jag gjorde det tillsammans med Albin och Örjan som vi kan kalla dom. Kan också nämna att detta var sommaren 2011. Hoppas att ni uppskattar den.

Testkörningen

Vaknade runt 12.00 en lördag av att mobilen ringde, det var Albin som undrade om jag hade lust att ta pendeln till honom och hitta på något. Jag svarade ja och berättade artigt att jag bara skulle kolla upp tågtiderna först och göra mig i ordning (Vilket jag snabbt gjorde). Hoppade upp på min trogna 'kärringbike' och begav mig mot stationen. På vägen dit lade jag märkte till hur fint väder det var idag: Soligt och varmt, perfekt för fest och bad helt enkelt. Klev in i pendeln.
"Fy helvete vad varmt det är här inne.", tänkte jag och letade upp ett ledigt säte längst bak i vagnen. Passade nu på att ringa Albin och meddela att jag är på väg och bad honom möta upp mig på stationen. "Japp, jag kommer till stationen. När är du framme då?".
"Om 30 minuter", svarade jag och lade på. Dom 30 minuterna spenderade jag med att kolla ut i fönstret och titta på den fina naturen, som vilken resenär som helst.

Nu var jag framme och bemöttes direkt av Albin. Vi gav varandra en broderlig kram. Han berättade att vi skulle till Örjan som var en kompis till Albin, men som jag hade träffat ett fåtal gånger på fest, för att styra upp dagen. Vi vandrade mot hans hus, som var riktigt jävla långt ifrån stationen. På vägen berättade Albin att Örjan hade fått tag i riktigt bra "Grönt" och att vi skulle röka hemma hos honom som var ensam hemma. Jag kände direkt hur glad jag blev, och jag var riktigt nyfiken på att testa. Albin visste inte att det var min första gång jag skulle få testa cannabis, valde heller inte att berätta det. Jag frågade om vi behövde betala något för det. "Nej fan, han är schysst", svarade Albin glatt.

Albin ringde på dörren och vi väntade på att Örjan skulle öppna. "Kom till baksidan!", hojtade Örjan från andra sidan huset. Så vi gick till baksidan, och där satt han på altanen och rullade några jäklar med locket till en snusdosa.. Vi hälsade på honom och satte oss på ute-stolarna som var av fint trä. Vi småpratade om lite allt möjligt tills det var dags att röka. Nu var jag väldigt exalterad och jag passade på att berätta att det här skulle bli min första gång att röka.
"Ska man röka den på ett speciellt sätt?", undrade jag. Albin och Örjan som hade rökt tidigare småskrattade lite. "Sug bara in röken och försök hålla det i lungorna så länge du kan. Då blir du bäng", skrattade Örjan. Jag insåg hur fjantig min fråga min lät och började småskratta också. Först var det Örjans tur, eftersom det var han som rullade och hans gräs. Det kändes som en evighet tills det var min tur att få inhalera den magiska röken. Jag följde instruktionerna som jag hade fått och tog ett så stort bloss jag kunde och försökte låta bli att hosta, det misslyckades jag med när jag blåste ut röken och tog ett par bloss till för att inte verka mesig. Jag kände snabbt hur blodet rusade upp i huvudet och passade den vidare. Ett par minuter gick och Örjan bad mig gå in i huset och hämta Pepsin som låg i kylen. I samma ögonblick insåg jag att det kändes som en öken i munnen/strupen. Jag ställde mig upp för att sträcka på mig och mina ben höll på att ge vika men jag fann åter balansen. Örjan och Albin såg det och började skratta, fattade först inte vad dom skrattade åt. "Haha, bäng eller?", frågade Albin. Jag svarade inte utan gick flummigt halvt-skrattande in i huset mot köket.

Jag tog en paus mot väggen i vardagsrummet för att vila lite men snart mot köket igen för att hämta drickan. Jag skruvade upp locket och drack upp halva Pepsi-flaskan utan någon paus. Kolsyran som vanligtvis skulle hindra mig från att dricka så mycket på en gång kändes inte av för 5 öre. Nu insåg jag att pepsin inte ens var min, och att det jag gjorde var minst sagt oförskämt. Dessutom att dom hade väntat på mig ett bra tag nu så tillbaka till grabbarna gick jag igen. Tog av mig tröjan och fällde ner ryggstödet, i detta läge var jag väldigt frånvarande från konversation och blundade istället för att viga mig åt mina tankar och njöt av ruset. Plötsligt brände det till på bröstkorgen. Dom var lika bänga som jag vid det här laget, och Albin hade råkat aska på mig i väntan på att jag skulle ta jollen. Både Albin och Örjan hade gjort som jag, lagt sig ner i stolarna och gjort sig bekväma i den heta solen. Efter 10 minuter av tystnad och puff-puff bröt Örjan tystnaden. "Kan ingen spruta på mig?", frågade han. "Vad fan säger du?", sade jag och Albin och kände hur obekvämt det plötsligt blev. "Med vattenslangen menar jag.", svarade Örjan. Vi började flabba som idioter. Men sagt och gjort plockade vi fram vattenslangen och började spruta vatten på varandra.

Det var helt underbart, men nu i efterhand kan jag tänka mig hur gay den situationen måste ha varit egentligen. Jag märkte också att när jag pratade så talade jag väldigt högt. Detta uppmärksammades av Örjan som bad mig att inte vara så högljudd. Och så fortsatte dagen, slappandes på baksidan med gräs och dricka tills det var dags att åka hem.

En lyckad första gång om jag får säga det själv. Orkade inte korrektur läsa men hoppas ni uppskattade rapporten
Citera
2012-04-03, 08:22
Medlem
TheGolemFighters avatar
Rolig läsning
Citera
2012-04-03, 08:57
Medlem
Perfectkirbys avatar
Jag gillade rapporten i alla fall, men det var ganska mycket i början som inte direkt var relevant.

4/5.
Citera
2012-04-03, 10:24
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Trevlig läsning. Dock väldigt kort om själva rökat och mer om din dag i övrigt. 3/5
Citera
2012-04-03, 19:14
Medlem
Första gången är ju alltid spännande att läsa om
Orkar inte ge ett exakt betyg, men det var kul läsning iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in