2024-12-26, 09:36
Medlem
Telenor är efterblivna

Telenor har kampanjpriser på alla sina bredband.

Tecknade man ett sådant för ett år sedan så kostar det 639:- efter 12 månader löpt ut.

Kontaktar man kundtjänst så avslutar de ens abonnemang om man säger att det blivit för dyrt ( inget försök att behålla en som kund) men det sjuka är att det går inte att teckna ett nytt med startdatum en dag efter det nuvarande går ut.

Då får man ett SMS som inte går att besvara om att man redan är befintlig kund och att man beställt en likadan tjänst som ligger under avslut och man därför inte kan ta del av kampanjen. Man kan dock om man vill återaktivera sin tjänst. Genom att svara ja/nej inga andra svar än ja/nej går att skicka.

Till saken hör att nuvarande kampanj visserligen har 329:- under tolv månader men priset efter tolv månader är på 589:- alltså 50:- billigare per månad än mitt nuvarande.

Efter att ha sökt lite så verkar fler haft samma problematik med Telenor, att de vägrar förhandla och hellre avslutar kunder än sänker priserna.

Tycker det verkar orimligt att jag inte ska kunna avsluta ett nuvarande avtal för att teckna ett nytt som är förmånligare. Får de ens göra så?

Idiotföretag.
Citera
2024-12-26, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Tycker det verkar orimligt att jag inte ska kunna avsluta ett nuvarande avtal för att teckna ett nytt som är förmånligare. Får de ens göra så?

Idiotföretag.
Nu har jag inget bredbandsavtal, men hos exempelvis ljudbokstjänster får man inte ta del av erbjudanden om man haft ett abonnemang nyligen. Då får man ta ett nytt abonnemang till ordinarie pris.

Tror att det är ganska vanligt vad gäller de flesta typer av abonnemang. Men självklart ska det framgå i erbjudandet.
Citera
2024-12-26, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Till saken hör att nuvarande kampanj visserligen har 329:- under tolv månader men priset efter tolv månader är på 589:- alltså 50:- billigare per månad än mitt nuvarande.

När du ringde Telenor försökte du alltså få ser priset till 589 kr? Jag håller med om att det sticker i ögonen om nya kunder får 50 kr lägre normalt pris. De borde premiera trogna kunder också.

Kan kundtjänsten ha missuppfattat det som att du som befintlig kund ville ha 12 månaders kampanjpris?
Citera
2024-12-26, 09:53
Medlem
FuckSwedens avatar
Jag har vid varje prisstegring lyckats få ner priset lite (har varit kund hos dem i över ett decennium minst). Det gäller att vara en bra förhandlare eller att du får en färsk säljare. Hota lite subtilt att du kommer byta leverantör om du inte får lägre pris.

Det är nästan samma tillvägagångssätt som när man tidigare hoppade mellan två olika morgontidningar.
Citera
2025-01-02, 19:11
Medlem
Är det fler som har enorma problem med Telenors bredband? Tjejen har haft det där hon bodde förut och enligt henne så var det lika kasst då som nu. Hon bodde förut i Ursvik, bor nu i Solna.

Extremt svajigt och långsamt. Buffrar ofta...
Skulle se en trailer till en film igår via Amazon Prime, buffrade konstant tills det blev ett felmeddelande.

Verkar som dom som bor här ofta har problem med nätet (gruppavtal, så alla har Telenor).
Citera
2025-01-03, 08:22
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Är det fler som har enorma problem med Telenors bredband? Tjejen har haft det där hon bodde förut och enligt henne så var det lika kasst då som nu. Hon bodde förut i Ursvik, bor nu i Solna.

Extremt svajigt och långsamt. Buffrar ofta...
Skulle se en trailer till en film igår via Amazon Prime, buffrade konstant tills det blev ett felmeddelande.

Verkar som dom som bor här ofta har problem med nätet (gruppavtal, så alla har Telenor).
Det låter som att det är din flickvän som har problem, eftersom det följde med i flytten...
Vad säger supporten?
Citera
2025-01-03, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det låter som att det är din flickvän som har problem, eftersom det följde med i flytten...
Vad säger supporten?

Nej det är olika routers. Hon har dock bara haft dåliga upplevelser av Telenor.

Vet att det ofta är problem med skiten i hela byggnaden och att styrelsen konstant får kontakta Telenor. Mer än så vet jag inte. Har som tur är öppen fiber där jag bor så där kan jag välja fritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in