• 1
  • 2
2012-04-09, 21:13
Medlem
Youngboyss avatar
Säsong 1-2 var bra. 3:e var bäst 4e säsongen var riktigt bra. Säsong 5 så total dök den. Hoppas säsong 6 är lika bra som dom 4 första. Har missat den helt.
Citera
2012-04-10, 12:27
Medlem
Säsong 1 var helt magisk jag var helt fast och kollade igenom den i en "session". Sen går det neråt men fortfarande en riktigt bra serie, kanske lite överskattad men i början var den riktigt jäkla bra.
Citera
2012-04-13, 11:46
Medlem
Lima11s avatar
Dexter säsong 1-6, magiskt bra, humor, blod, tempo!

Gå och lägg er era tråkmånsar!
Citera
2012-04-13, 23:00
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gadden91

Jag gillar verkligen inte handlingen som försöker vara så supersmart. Helt orealistiskt. t.o.m. värre än Fringe...

Så du menar att en smart seriemördare är mer orealistiskt än att resa mellan dimensioner, telekenesi, tankeläsning osv. ? :P
Citera
2012-05-27, 11:07
Medlem
Pontus900s avatar
Att säga att Dexter är guds gåva kanske är fel, men är det verkligen nån som säger det?
( iofs kan jag ej veta)

Det är såklart att kretsar talar om dexter, det är ju kul att följa serier och ponera vad som kommer hända etc.

Däremot tycker jag det verkar bättre än mycket andra skräpserier som visas på tv, speciellt kriminalserier där varje nytt avsnitt handlar om nya cases osv.

Jag följer hellre en karaktär som utvecklas genom seriens gång
Citera
2012-05-27, 15:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Om de skalat ner mördandet och adderat mer realism hade serien kunnat bli riktigt bra.
Jag hade velat ha Breaking Bads tempo och The Wires seriositet i två säsonger, sedan hade han blivit exponerad och jagad.... Sedan hade det varit slut.
Citera
2012-05-27, 16:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Så du menar att en smart seriemördare är mer orealistiskt än att resa mellan dimensioner, telekenesi, tankeläsning osv. ? :P
Idioti?
Man får utgå från given premiss och sedan bedöma. Argument som att sci-fi-serie X är dålig för att den har övernaturliga inslag är ett urbota dumt argument.
Citera
2012-05-28, 13:43
Medlem
Markmags avatar
Nej det är inte bara du. Jag håller med. Har försökt kolla en hel del men har aldrig riktigt fastnat för serien.
Citera
2012-05-31, 10:04
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Idioti?
Man får utgå från given premiss och sedan bedöma. Argument som att sci-fi-serie X är dålig för att den har övernaturliga inslag är ett urbota dumt argument.

Jag svarade bara på kommentaren att Dexter är med overkligt än Fringe. Om man som du säger ska utgå från den givna premissen i serien så är ju ingen serie overklig. Men om man istället utgår från verkligheten (overklig) så tycker iallafall jag att Fringe är mer overklig än Dexter.

För att inte vara helt OT får jag säga att jag delvis håller med dig. Säsong 1,2 och 4 var väldigt bra medan resten har varit ganska mediokra.
Citera
2025-02-13, 18:38
Medlem
-GGs avatar
Jag tänkte kolla in den. Eftersom med hypen den har och så.

Jag orkade med ett och ett halvt avsnitt innan jag stängde av.
Så platt. Så tråkig. Så ytliga karaktärer. Dessutom är Dexters röst grymt irriterande.
Precis samma som med Breaking Bad.

För amerikanska. Med överdrivna figurer där varje serie känns typ likadan.

Det enda jag gillar är namnet, "Dexter". Riktigt coolt namn och förekommer även i Dynasty.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in