2012-04-10, 18:31
Citat:
Ursprungligen postat av Sigma:R
Förlåt, det är ett slangord som jag använde utan att fundera över konsekvenserna. "Plocka russinen ur kakan" hade varit mera korrekt.
Jag ska göra förklara mitt inlägg lite närmare.
Det du har gjort är att länka till 5 bilder på fiender och kalla det för "analys". Detta brukar vi kalla för observation.
Förstår du att dina anklagelser om rasism är baserade på anekdotisk bevisföring och är därför knappt värda att bemöta? Du har plockat fram några stillbilder, ett par scener, och använt dem för att anklaga en av världens längsta spelserier för rasism. En spelserie där det finns hundratals olika karaktärer, vänner som fiender, som har lika många utseenden. Med denna extrema diversitet plockar du fram en handfull exempel och använder dem som bevis för rasism. Det hela är rent skrattretande.
Jag ska göra förklara mitt inlägg lite närmare.
Det du har gjort är att länka till 5 bilder på fiender och kalla det för "analys". Detta brukar vi kalla för observation.
Förstår du att dina anklagelser om rasism är baserade på anekdotisk bevisföring och är därför knappt värda att bemöta? Du har plockat fram några stillbilder, ett par scener, och använt dem för att anklaga en av världens längsta spelserier för rasism. En spelserie där det finns hundratals olika karaktärer, vänner som fiender, som har lika många utseenden. Med denna extrema diversitet plockar du fram en handfull exempel och använder dem som bevis för rasism. Det hela är rent skrattretande.
Det är inte så som du säger. Jag har inte plockat russinen ur kakan. Jag visade ett fåtal av alla de rasistiska inslag som finns i spelet. Jag tog några exempel ur någonting som jag pratade om mer generellt i spelet. Hela spelets genomgående tema är rasistisk, och det illustrerade jag med några exempel. T ex den bruna människoapan med stora röda läppar som hoppade runt i kalsonger till primitiv musik och verkade helt dum i huvudet.
Generellt så är det som jag sagt. Svarta människor och typiska blattar målas upp som tjuvar och onda, medan de allra flesta goda är vita. Och det vet du. Sen så försöker du skyffla undan det genom att skylla på "russin i kakan". Ja, rasism kanske är russin för dig som man kan plocka ur en kaka, men personligen så värderar jag alla människors rätt till lika värde som något högre än ett par rasistiska russin som man plockar ur en kaka.