Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-25, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Genom den misstänktes personnummer. TV4 kunde inte hålla sig riktigt och ville gärna visa upp utdrag från MGM:s brottsregister. De gjorde det i Svenska Fall för FBI genom att scrolla hans brottsregister i 140 km/h. Men det var ju bara att pausa vid rätt tillfälle för att få fram den info man ville ha:

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=s...8#.VgR9u5em0Uo

Hur fick dom tag på hans brottsregister är inte det nått man bara kan be om själv?
Citera
2015-09-27, 21:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Hur fick dom tag på hans brottsregister är inte det nått man bara kan be om själv?

De har ju haft insyn i fupen, och förmodligen finns den med som bilaga där.
Citera
2015-09-27, 22:53
Medlem
Citat:
De har ju haft insyn i fupen, och förmodligen finns den med som bilaga där.

Men de här dubbelmordet hände för 25 år sen... i programmet berättade dom om hans brottsregister som innehöll vapenbrott från 2000-talet. Hur gick det till?
Citera
2015-09-28, 10:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Men de här dubbelmordet hände för 25 år sen... i programmet berättade dom om hans brottsregister som innehöll vapenbrott från 2000-talet. Hur gick det till?

Antagligen från domen, förundersökningen eller i aktbilagorna.
Citera
2015-09-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Antagligen från domen, förundersökningen eller i aktbilagorna.

Men Trojan domen och FU och aktbilagorna kom för 25 år sen... det går inte ihop. Det går heller inte att söka via domstolar på ett mål från 2003 eller när han dömdes för vapenbrottet.. det är för gammalt.

De är ett mysterium hur TV fick tag på hans brottsregister... ett större mysterium än själva mordet
Citera
2015-09-28, 17:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Men Trojan domen och FU och aktbilagorna kom för 25 år sen... det går inte ihop. Det går heller inte att söka via domstolar på ett mål från 2003 eller när han dömdes för vapenbrottet.. det är för gammalt.

De är ett mysterium hur TV fick tag på hans brottsregister... ett större mysterium än själva mordet

Kan han inte dömts efter 2003 då?
Citera
2015-09-29, 22:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Ingen är dömd för morden. Förundersökningen är fortfarande öppen och "färsk". Det är heller inte konstigt att en utredning innehåller utdrag från andra begångna brott. Bl. a så finns det en dom ifrån 2006.
Citera
2015-09-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ingen är dömd för morden. Förundersökningen är fortfarande öppen och "färsk". Det är heller inte konstigt att en utredning innehåller utdrag från andra begångna brott. Bl. a så finns det en dom ifrån 2006.

Blir lite konfunderad när jag läser vad ni skriver.

Är det verkligen den misstänkte mördarens BRU som TV har? Har man inte bara hittat domar och gjort en sammanställning eller?

Om utredningen dessutom är öppen så har allmänheten ingen tillgång till den och alla bilagor, rätta mig om jag har fel?
Citera
2015-10-01, 09:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murderrevolution
Blir lite konfunderad när jag läser vad ni skriver.

Är det verkligen den misstänkte mördarens BRU som TV har? Har man inte bara hittat domar och gjort en sammanställning eller?

Om utredningen dessutom är öppen så har allmänheten ingen tillgång till den och alla bilagor, rätta mig om jag har fel?

Vissa saker tycker utredarna är okej att delge de 2 kommissarierna i programmet. Det är egentligen inte mer märkligt än i vanliga fall, då vissa detaljer ur en förundersökning delges allmänheten. Inte sällan så kan vi läsa i media om misstänktas tidigare brottshistorik. Det som däremot är anmärkningsvärt i detta fall är ju att det ganska enkelt går att få fram personuppgifterna till den misstänkte. Det är ju ganska illa gjort av programmets ansvariga kan jag tycka.
Citera
2016-05-07, 16:33
Medlem
Expressen 19901201: "Tunna bevis mot misstänkte dubbelmördaren"
http://s1033.photobucket.com/user/da...nyuqk.jpg.html
Citera
2018-05-20, 21:43
Medlem
irishrages avatar
Vem var först på plats? Dvs vem hittade offret?
Citera
2018-05-21, 02:47
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Om mördaren är den tidigare nämnda Am*dsson (e) så är det oerhört illa; en skandal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in