2012-04-10, 04:21
Medlem
Poissas avatar
åker till norrbotten och befinner mig såpass där finska teckningen oftast tar över svenska telias nät.
hur hindrar jag detta lättast på min samsung galaxys2 och har data paket aktiverat hela tiden för o kunna komma åt gmail på telia utan att få in finska nätet o betala hutlösa kostnader? räcker det med att stänga av Data roaming ?
Citera
2012-04-10, 05:12
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poissa
åker till norrbotten och befinner mig såpass där finska teckningen oftast tar över svenska telias nät.
hur hindrar jag detta lättast på min samsung galaxys2 och har data paket aktiverat hela tiden för o kunna komma åt gmail på telia utan att få in finska nätet o betala hutlösa kostnader? räcker det med att stänga av Data roaming ?

Med 3 så kan man ringa och be dom slå av datatrafik utomlands. Vet inte om det funkar med telia men det är ju bara att testa.
Citera
2012-04-10, 08:52
Medlem
Nostradumbasss avatar
Androids standardinställningar är att den "vet" att dataroaming kan kosta horribla summor, så om du inte explicit slår igång det vägrar Android dataroama utomlands. Standardinställningen är att inte tillåta internationell dataroaming alltså.
Citera
2012-04-10, 09:12
Medlem
Farbror Fazers avatar
Du går helt sonika in på dina inställningar, och sedan under mobilnätverk. Där stänger du av dataroaming/paketdata/vad du vill kalla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in