Citat:
Ursprungligen postat av Feliks
Kan väl börja med mixningen. Stilen av "dubstep" du gör är i allmänhet ganska rörig och grötig, det känns som du har väldigt dåligt med headroom. Allting tar för mycket plats och det blir ganska jobbigt att lyssna på. Den enda låten du har lyckats hyffsat med mixningen är Domino-remixen. Om jag var du skulle jag lära mig mer om mixing och öva på att få mina låtar att låta mindre ihoptryckta.
Vad kan bli bättre?
- Använd dig ALDRIG av standardljuden i FL. De är bedrövliga. Det finns så sjukt mycket bra sample packs där ute, det finns ingen anledning att använda sig av standardljuden.
- Dina wobbles är av ganska dålig kvalite och låter väldigt plastiga. Jag står inte ut med alla ya, oi och yey ljud (särskilt modern-talking wavetablen i massive). Jag tycker att du borde skita i alla transformersrobotsex-wobbles ala Skrillex och köra mer på melodi, som vid 1:58 i Uncle's got sum candy, eller introt i can I just say something. Låter MYCKET bättre! Men om du trivs med ditt sound så tycker jag att du borde fortsätta me't.
Du gör egentligen complextro/electro, bara att du har lite högre tempo och slänger in ett dubstep beat lite här och där. Brostep kan man nog kalla det. Jag tycker inte du borde skylta med dubstep över hela sidan, för du är verkligen långt ifrån dubstepsoundet.
Om folket gillar din musik så kommer uppmärksamheten automatiskt komma, men om du vill skynda på processen så kan du skicka ut dina låtar till promoters på youtube, musikbloggar och labels. Spamma INTE på andras låtar, det är bara sjukt irriterande. Samma med follow for follow, du får ganska bra aktivitet på din soundcloud men de flesta som kommenterar och följer dig gör det bara för att du följer dem, inte för att de gillar din musik.
Hoppas jag inte var för hård nu, men eftersom ingen ville ge nån feedback så åtog jag mig uppgiften.
Herrejävlar! Kändes som en sjuk smäll i ansiktet
![Grin](https://static.flashback.org/img/smilies2/grin.gif)
Ingen har väl varit så ärlig gällande mina låtar och allt vad de innebär. Måste dock säga tack som fan! Kan ju inget annat än att lära mig av detta ändå istället för att du ska ljuga & Säga att de är de bästa du hört!!
Kan ju börja med att säga att jag gillar skrillex musik som fan & att jag varit inne som fan på att göra musik i stil med honom. Misslyckas alltid dock & de slutar oftast med att de blir melodiska "fina" intron, för att sedan kicka in med ett drop jag aldrig är nöjd med ändå. Blurrigt jag vet... inte speciellt unikt heller kanske...
Finns inget roligare än att göra elektronisk musik! Tycker det är otroligt kul men saknar alltid inspiration och ger ofta upp. De låtar jag släppt har jag varit halvnöjd med och jag har alltid kännt att jag inte är så bra på att mixa för det blir alltid för flat eller tjockt och ihoptryckt (som du sa) men att jag aldrig känt att jag kunnat ändra på de heller pga okunskap. Ganska depp över de :/
Tack som fan för svaret! Nu vet jag genren iallafall. Finns ju så många undergenrer så man blir helt förvirrad vilket bidrog till att jag bara valde att skriva dubstep för att tillslut bli rättad typ...