2012-04-11, 12:13
Medlem
Jag hällde vatten på datorn och ringde till försäkringsbolaget för att fixa.
När jag lämnade in den så sa jag att den hade gått sönder någon gång i februari, vilket jag trodde.
När jag pratade med en kompis frågade han om inte datorn gick sönder i December, och när jag tänkte efter så var det rätt. Till saken hör att jag skaffade min försäkring i januari.

Min fundering är helt enkelt, vad ser de när de ska kolla datorn? Kan de lätt se (och kollar de) när den senast var använd (den har inte startat sen strax efter vattenskadan), och borde jag i så fall ringa och makulera min skadeanmälan? (För utom ur moralisk synpunkt då förstås)

Någon som har bra koll?

(Edit: Det är en MBP)
Citera
2012-04-11, 12:36
Medlem
Amarths avatar
Du kan vara lugn. Dom kommer inte att kunna fixa datorn iaf.
Citera
2012-04-11, 16:17
Bannlyst
Lol det råder total anonymitet på Flashback, du behöver inte ljuga. Den gick alltså sönder i december, och har inte gått att starta sen dess, men du trodde att den gick sönder i februari, 2 månader senare?

Citera
2012-04-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Lol det råder total anonymitet på Flashback, du behöver inte ljuga. Den gick alltså sönder i december, och har inte gått att starta sen dess, men du trodde att den gick sönder i februari, 2 månader senare?

Jag dementerar ditt påstående, det finns anledning att ljuga på flashback. Folk är inte alltid så dumma som man tror de är.
Citera
2012-04-12, 11:59
Medlem
Det värsta som kan hända är väl att dom inte godkänner? Du blir knappast anmäld för bedrägeri?
Citera
2012-05-13, 21:37
Medlem
Det slutade i alla fall bra.
Citera
2012-05-13, 23:35
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDerossi
Det slutade i alla fall bra.
Om du faktiskt tar dig tid att uppdatera tråden kan du väl iallafall ge oss en hint om hur det slutade "Bra" är ett ganska omfattande begrepp, särskilt om man ställer det i relativitet till att bli anmäld för försäkringsbedrägeri.
Citera
2012-10-22, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Om du faktiskt tar dig tid att uppdatera tråden kan du väl iallafall ge oss en hint om hur det slutade "Bra" är ett ganska omfattande begrepp, särskilt om man ställer det i relativitet till att bli anmäld för försäkringsbedrägeri.

Ok, det gick igenom som vilket ärende som helst. Dock inget jag rekomenderar. Ångest infann sig och det kändes bara onödigt att vara lat, när jag faktiskt hade kunnat fixa det på annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in