Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-02-27, 20:29
Medlem
Jag har bott i Genova ett par r. Missa inte "centro storico", en av europas strsta medeltida stadskrnor. Akvariet r ocks ganska trevligt om du r intresserad av sdant. Och glm inte att ta den fantastiskt goda foccacia som dem har dr. r du historieintresserad kan du bland annat kika p huset dr columbus fddes. Dessutom br d ta en svng p "palatsgatan" via Garibaldi. Bankerna dr var europas finansiella centrum fr en sisdr en miljon r sedan.....

Varfr ker du till Genova p semester dock? Jag hade nog rekomenderat Milano/Roma/Sienna eller ngot istllet.

Cinque Terre r fantastiskt. G mellan byarna, men lt det ta ngra dagar.....
Citera
2013-03-03, 14:51
Medlem
Vilodags avatar
Cinque Terre r fantastiskt fint, men det kan man ltt lgga en dag p. Vi bodde i La Spezia, gick upp tidigt p morgonen och tog tget till den frsta byn Riomaggiore. Drifrn tar det en dag att g till Vernazza, som r den finaste av byarna. Frn Vernazza tog vi sedan tget till Monterosso al Mare och badade p den mycket fina stranden.

Cinque Terre rekommenderas men jag tycker det skulle bli drygt att lgga mer n en dag p stllet.
Citera
2013-03-07, 17:05
Medlem
Lemon.s avatar
man kan ju ka runt lite i alla byar, som nervi, camogli och likande, s otroligt vackert nra havet!
Citera
2015-07-06, 00:38
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Kan konstatera att tidigare nmnda tg fortfarande gr sena. 1.40h frsening och de str nd still 10 min p varje station..
Citera
  • 1
  • 2
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1845297

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här