Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2013-04-09, 07:46
  #73
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Jag bryr mig då jag ville se mellanskillnaden av det man betalar för att tjäna pengar samt visa andra att det inte tjänar i längden även om man nu skulle ha tio datorer.
Om du inte bor i studentboende eller liknade där det är gratis ström.
Finns undantag som sagt.
Citera
2013-04-09, 12:28
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Om du inte bor i studentboende eller liknade där det är gratis ström.
Finns undantag som sagt.
Du har helt rätt men jag har svårt att tro att någon har råd eller plats till att ha tio datorer i ett litet studentrum. Detta för att tjäna 800kr extra i månaden.
Citera
2013-04-09, 18:04
  #75
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Du har helt rätt men jag har svårt att tro att någon har råd eller plats till att ha tio datorer i ett litet studentrum. Detta för att tjäna 800kr extra i månaden.

Då måste det vara riktigt kassa grafikkort om du endast skulle få ihop 800kr på 10 datorer..
Jag har ETT 7950-kort och kan i dagen bitcoin-värde räkna hem drygt 1200kr/månaden efter elen är borträknad..
Citera
2013-04-09, 18:13
  #76
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Du har helt rätt men jag har svårt att tro att någon har råd eller plats till att ha tio datorer i ett litet studentrum. Detta för att tjäna 800kr extra i månaden.

Finns ju störra studentlägenheter också. Jag bor i en 4a och har gratis el. Vi har det minsta rummet som serverrum/förråd.
Citera
2013-04-09, 21:56
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Då måste det vara riktigt kassa grafikkort om du endast skulle få ihop 800kr på 10 datorer..
Jag har ETT 7950-kort och kan i dagen bitcoin-värde räkna hem drygt 1200kr/månaden efter elen är borträknad..
Det är ju riktigt bra ifall du kan dra ihop så mycket pengar på ett grafikkort efter att du räknat bort elen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gurka___
Finns ju störra studentlägenheter också. Jag bor i en 4a och har gratis el. Vi har det minsta rummet som serverrum/förråd.
Fan va nice, du ska ju dock ha råd att köpa hem 10 datorer också.
Mvh
Citera
2013-04-13, 16:13
  #78
Medlem
Jag sysslar med silent mining. Dock bara på runt 15 datorer. Vet någon vart man kan köpa installs för sin rat?

edit: Vilken pool kan man köra på utan att bli bannad?

Tack.
Citera
2013-04-14, 13:26
  #79
Medlem
Kant1s avatar
Lånar tråden lite, om man har ca 2000kr i bitcoin, som man genererat med sitt grafikkort, hur ska man gå till väga för att överföra till sitt VISA-kort?
Citera
2013-04-14, 13:56
  #80
Medlem
key33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kant1
Lånar tråden lite, om man har ca 2000kr i bitcoin, som man genererat med sitt grafikkort, hur ska man gå till väga för att överföra till sitt VISA-kort?

Du får sälja dom : https://en.bitcoin.it/wiki/Selling_bitcoins , sen får du betalt till t.ex ditt liberty reverse konto och därifrån för du över pengarna till ditt kreditkort konto. Det finns självklart flera olika sätt att ta betalt på.
Citera
2013-04-14, 14:03
  #81
Medlem
Kant1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av key33
Du får sälja dom : https://en.bitcoin.it/wiki/Selling_bitcoins , sen får du betalt till t.ex ditt liberty reverse konto och därifrån för du över pengarna till ditt kreditkort konto. Det finns självklart flera olika sätt att ta betalt på.

Aaah, tackar för svar!
Citera
2013-04-14, 14:05
  #82
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kant1
Lånar tråden lite, om man har ca 2000kr i bitcoin, som man genererat med sitt grafikkort, hur ska man gå till väga för att överföra till sitt VISA-kort?
Alla frågor som gäller bitcoins i allmänhet och inte Silent Bitcoin-Mining ska tas i tråden om Bitcoin.
Bitcoin - Ny e-valuta med P2P-teknik - Helt anonymt!
99% GPU-load konstant - slitage? [BitCoin Farming]
Är Bitcoin hållbar som valuta?
GPU för bitcoin

Edit, citerar några fler inlägg av samma anledning:
__________________
Senast redigerad av drole 2013-04-14 kl. 14:13.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback